Közúton bő ezer kilométer választja el egymástól az angliai Brackley-t és a németországi Affalterbachot. A szigetországban található a Mercedes-AMG F1 Team székhelye, a baden-württembergi kisváros pedig a Mercedes-AMG központja. A két cég a távolságot leküzdve szorosabbra fűzi a kapcsolatát, és új szintre emelik a kilenc éve tartó partneri viszonyt.
A közös munka eredménye lesz a hamarosan színre lépő Project ONE hiperautó, ami gyakorlatilag F1-es technológiát visz a közútra. Éppen ezzel a modellel honosítják meg a Mercedes-AMG-nél a ’teljesítményközpontú elektrifikáció’ elvet. A kifejezés gyakorlatilag a hibrid hajtásláncok minél erősebbé tételét jelenti. A hangsúly tehát nem a minél takarékosabb üzemeltetésen, hanem a hatékonyan erős motorokon lesz. Mindez elsőként a Project ONE esetében valósul meg, amelynek első példányait már az idén kézhez kapják a leggyorsabb megrendelők.
Sima AMG vagy F1 Team? Lassan egyre megy
A jövőben az E Performance márkanév alá betagozódó típusokat az AMG kivitelek konnektoros változatának tekinthetjük. Az idei F1-es versenyautót is ennek megfelelően keresztelték el: a világbajnoki címre pályázó autó a Mercedes-AMG F1 W12 E Performance névre hallgat.
A Formula 1 világa iránt érdeklődő ügyfeleket a két cég tudásmegosztásával igyekeznek kiszolgálni. Vagyis az affalterbachiak az F1 Team összes olyan adatához hozzáférnek, amely a rendszámos modellek fejlesztéséhez szükséges. A Mercedes-AMG, a Mercedes-AMG Petronas F1 Team, illetve a Mercedes-AMG High Performance Powertrain (HPP) együttműködéseként például hamarosan az utcai autókba is leszivárog a pályaversenyeken már bizonyított elektromos turbófeltöltő.
Nyitott lapokkal játszanak egymás előtt a brit, illetve a német központ szakemberei
A jövőben további megoldások elterjedése várható: az akkumulátorok cellatechnológiája, a speciális hűtési megoldások és persze a szimulációs eljárások is a versenysportban szerzett tapasztalatok alapján kerülnek át a szalonokban megvásárolható példányokba.
A tapasztalatcsere, illetve az információk szerves terjesztése érdekében néhány AMG-s szakember az F1-es divízió, illetve a HPP részleg kötelékében folytatja munkáját; de a brandek marketingje, illetve az e-sportok szponzorációja is összehangoltabban zajlik majd.
Ami a versenysportban bizonyított, előbb-utóbb a közúton köt ki
És hogy egy még kézzelfoghatóbb termékről is beszéljünk, említsük meg a következő Mercedes-AMG C 63-mal kapcsolatos legújabb értesüléseket. Elsőre szentségtörésnek tűnhet, de egy négyhengeres motorral kell beérnie a csúcsmodellnek. Búcsúzik tehát a dupla turbóval szerelt V8-as, az M177-es motorkódú, az Aston Martin Vantage-ben is használt négyliteres erőforrás.
A megfelezett hengerszámú utód azonban így is brutálisan erős lesz. Egészen pontosan 558 lóerős teljesítményre számíthatunk, hála az elektromos turbónak és persze a hibrid technológiának. Ezzel pedig a C 63 S erősebb lehet a legádázabb vetélytársainál, vagyis a BMW M3/M4 testvérpárosnál, illetve az Audi RS4-nél is.
Az egyelőre álcázott új C-osztály AMG-csúcsverziója is csupán négyhengeres lesz
A rendszerteljesítmény az A 45 S-ből ismerős M139 (itt 421 helyett immár) 426 lóerejéből, illetve a hátulra szerelt elektromos motor 203 lovas teljesítményéből adódik. Az eredő forgatónyomaték értéke 800 Nm. Az extra alkatrészek mintegy 250 kg-os pluszt jelentenek, így a jármű saját tömege a két tonnát közelíti.
Az optimális, 50:50 arányú súlyeloszlás és a széria (drift üzemmóddal is felvértezett) összkerékhajtás segítségével 3,5 másodperces 0–100-as sprintre lesz képes az új C 63 S, ami 3 tizeddel jobb az M3 Competition produktumánál. A 290 km/órás végsebességet minden bizonnyal üres akkumulátorral is tudja majd az autó.
Ezt a belsőt cserélik le az új S-osztályban hasonló egységre
60 kilométeres elektromos hatótáv és 3 literes norma szerinti fogyasztás teszi igazán kétarcúvá a modellt. Gyorsan tegyük hozzá, hogy a fenti két értéket aligha reprodukálják majd valós üzemben a tulajdonosok.
A fogyasztás szempontjából is ütősnek ígérkező AMG-változat aligha mutatkozik be az év végénél hamarabb, és nagyjából egy év múlva kerülhet piacra. A jelenleg 510 lóerőnél és 700 Nm-nél tartó aktuális C 63 S kezdőára 32,5 millió forint, a közel 10 százalékkal erősebb utód nagyjából egy millió forinttal válhat drágábbá. Kupéra nem, kombi karosszériára viszont számíthatunk. Bár még nem hivatalos, a legvalószínűbbnek egy egészen hosszú megnevezés tűnik: már most kezdjük el memorizálni a Mercedes-AMG C 63 4Matic+ EQ Power Sport nevet.
Búcsúzunk a kupétől, de lesz helyette kombi
Egyelőre nem egyértelmű, hogy a zöld féknyergek a hibrid hajtáslánccal szerelt verziók sajátjai lesznek-e, de az S-osztályban már kapható nagyméretű központi kijelző érkezése biztosra vehető. Bár biztosan hiányozni fog a V8-as mennydörgése, sok szempontból ígéretes a négyhengeressé váló C 63 is – alig várjuk a hivatalos bemutatót.