A nagy prémium gyártók esetében nem egyszerű kérdés az elektromos átállás. A BMW eddig – legalábbis szerintünk, és a tesztjeinken szereplő modelljeik alapján – parádésan oldotta meg ezt a helyzetet, hiszen a már meglévő platformjaikba sikerült kivételesen hatékony módon elektromos hajtásláncot építeni, így kínálva villanyos alternatívát. Hamarosan azonban a bajoroknak is dedikált elektromos platformra kell majd váltaniuk, és ezzel döntéshelyzetbe is kerülnek – bevállalják, hogy csak elektromos autókat dobnak piacra, vagy gyakorlatilag két teljesen eltérő modellt kínálnak ugyanabban a méretkategóriában, mint a Mercedes-Benz. Először pedig a 3-as sorozat esetén kerülnek majd válaszhelyzetbe.

Az iX3, az i4, az i7 és az új iX1 is kiváló példa arra, hogy a nem dedikált elektromos platformot használva is lehet nagyon is jó elektromos alternatívát kínálni, amely ráadásul ízlés szempontjából sem állítja választás elé a vásárlókat, hiszen néhány részlettől eltekintve formai és minőségi szempontból is ugyanazt nyújtják, mint a belső égésű motorral szerelt társaik. Ez az állapot azonban nem fenntartható már sokáig, és a vadonatúj Neue Klasse villanyos platform 2025-ös bevezetésével – 2023-ra ígérik az első koncepciót, amely előrevetíti majd a sorozatgyártású modellt – választaniuk kell majd.

A hírek szerint egy szedán és egy SUV használja majd elsőként a Neue Klasse platformot, és aki egy kicsit is benne van a márka világában, az pontosan tudja, hogy minden bizonnyal a következő generációs 3-as sorozat, valamint az X3 villanyos verzióiról lesz szó – vagy csak simán a következő 3-asről és X3-asról? Ez utóbbi a jó kérdés, hiszen nagy vállalás lenne a BMW részéről, ha egy huszárvágással kivezetnének minden benzines verziót már közel 10 évvel azelőtt, hogy ez kötelező lenne.

Kína már kapott egy elektromos 3-ast, de ez nem jön Európába - a képre kattintva olvashatnak róla

Többféle forgatókönyv is van, és a legtöbb forrás szerint a BMW úgy oldja majd meg ezt a problémát, hogy kihúzza a jelenleg futó 3-as sorozat modellciklusát, amely így egy ideig még az új elektromos 3-assal párhuzamosan is elérhető lenne majd. Noha a benzines és dízel modellek tiltását csak 2035-re tervezi az Európai Unió, így egy teljesen új generációra is lenne még idő egy teljes modellciklussal, a fejlesztési költségeken bizony rengeteget spórolnának a bajorok, ha a benzines és dízel verziók számára nem kéne egy vadonatúj generációt kidolgozni. Ettől függetlenül utóbbi lehetőség sem kizárható.

Visszatérve a Neue Klasséra, az új platform 2025-ben mutatkozik majd be sorozatgyártásban, és egy 3-as méretű szedán – minden bizonnyal az elektromos hármas, vagy i3-as –, valamint egy sportos SUV alapjait adja majd első körben. Az első koncepciókat jövőre mutatják majd be a németek, amelyek betekintést engedhetnek majd az évtized közepe felé érkező újdonságok formai és műszaki megoldásaiba egyaránt. Az évtized végére a BMW úgy tervezi, hogy eladott modelljeinek fele a Neue Klasse platformot használja majd.