A Toyota a GR Supra bemutatásával indította útjára globálisan is a GAZOO Racing modelleket. Noha szinte mindenki – legyen az újságíró vagy rajongó – elismerően nyilatkozott az autóról, sokaknak fájt az erős BMW kötődés, valamint a manuális váltó hiánya is. A GR Yaris, a GR86 és a nemrég bemutatott GR Corolla aztán bizonyította, hogy a japánok bizony nem veszik félvállról a sportrészleg munkáját, most pedig a Supra kapcsán is villantott a Toyota, méghozzá rögtön két legyet ütve egy csapásra: megérkezett ugyanis a manuális váltó, ami ráadásul teljes egészében a japánok saját fejlesztése.
Noha a fel-felbukkanó kritikák ellenére valóban igen pozitív volt a Supra fogadtatása, most bizony a „károgókat” is ügyesen hallgattatták el a japánok, ugyanis nem elég, hogy bemutattak a Suprához egy hatfokozatú manuális váltót – amely egyelőre csak a háromliteres, soros hathengeres változathoz lesz elérhető –, azt teljes egészében maguk, a BMW-től teljesen függetlenül fejlesztették ki. A végeredmény pedig a sajtóanyag szerint igen lenyűgöző lett.
A futómű és a fékrendszer módosítása minden modellt érint - galéria
Az iMT (intelligent manual transmission, azaz intelligens manuális váltó) névre hallgató hatfokozatú egységgel nem volt könnyű dolguk a japánoknak, hiszen a szóban forgó háromliteres egységhez eddig egyáltalán nem volt kézi váltó. A mérnököknek így át kellett tervezniük a váltóházat, és persze annak tartalmát is, valamint egy megerősített egységet kellett alkalmazniuk, amely elbírja az izmos motor nagy teljesítményét és nyomatékát.
Az iMT funkció lényege, hogy felváltásoknál optimalizálja a motor nyomatékát, míg lefelé váltásnál biztosítja az egyenletes teljesítményt – ez valószínűleg azt jelenti, hogy automatikus gázfröccsel biztosítja a megfelelő fordulatszámot. Ez ugyanakkor Sport módban kikapcsolható. Mindez azonban még nem minden, hiszen nem csupán a lemezek alatt volt szükség módosításokra, hanem az utastérben is.
Ennek oka pedig nem más, mint a váltókar bekerülése, amelyet nem lehetett egyszerűen az automata váltó előválasztó karjának helyére beilleszteni, ugyanis az nem éppen optimális helyen volt az élvezetes, gyors és precíz váltások elvégzéséhez, ráadásul túl közel volt a klímakonzolhoz. Éppen ezért a váltó környékét teljesen át kellett tervezni, így optimális helyre téve a váltókart – ennek köszönhetően 4,2 centi maradt a váltógomb és a klímapanel között.
A Toyota áthangolta a futóművet és a fékrendszert is, természetesen a még élvezetesebb vezethetőség érdekében – ezeket a módosításokat minden Supra megkapja. Mindezek mellett olyan funkciók kerültek az autóba, mint a Hairpin+ (azaz hajtű+) rendszer, amely az éles kanyarokat teszi mókásabbá azzal, hogy nagyobb eltérést enged a két hátsókerék kipörgése között, de a Track mód is jobban hozzájárul a mókázáshoz, méghozzá a kipörgésgátló visszafogottabb működésével.
Belül is volt dolga a mérnököknek - át kellett alakítani a középső konzolt
A Toyota még egy új Lightweight kivitelt is készített, amely közel 40 kilogrammot tudott spórolni a könnyebb manuális váltóval és az új 19 colos kerekekkel, valamint az ülések bőrborításának, elektromos állíthatóságának és gerinctámaszának kidobásával – ja, és a hangrendszert is kispórolták belőle. Mindez 40 kilogrammért cserébe talán túlzásnak hangzik, de néhány elvakult rajongó számára biztosan vonzó lesz ez a lehetőség is.
Szokatlan módon valószínűleg a manuális váltós verzió foglalja majd el a kínálat csúcsát, ami azt jelenti, hogy drágább lehet, mint az automata kivitel – ennek oka pedig a kézi szerkezet kifejlesztésének költsége és egyedisége lehet. Mindenesetre alig várjuk, hogy kipróbálhassuk majd a kifejezetten a vezetés élményét szem előtt tartó új, manuális kivitelt.