Nem csak azért érdemes odafigyelni a Toyota GR86-ra, mert a megfizethető sportautó műfaj egyik utolsó képviselőjével van dolgunk, hanem azért is, mert az egyébként is meglehetősen élvezetes GT86-ot finomították úgy a Toyota és a Subaru mérnökei, hogy az még nagyobb mosolyt csaljon a vezető arcára. Mivel mostanában valahogy egyre kevesebb dolog akad, aminek örülni lehet, mi ezt nevezzük megfelelő társadalmi felelősségvállalásnak – most pedig már tudjuk, hogy az ’elérhető’ jelző mit is jelent valójában.

13 millió forint. Ugye senki sem gondolta, hogy az elmúlt 2-3 év gazdasági és autóipari változásai után a GR86-ból is kapunk 10 millió alatti beszálló modellt, mint a GT86 esetében? Ha igen, akkor sajnos csalódást kell okoznunk, 13 millió forint lett ugyanis a kézi váltós Toyota sportmodell beszálló ára, igaz, ezért már a lényeges dolgok ott vannak a fedélzeten.

Kétféle felszereltségi szinten elérhető

És mik a lényeges dolgok? A jól kapcsolható, hatfokozatú kézi váltó. A 234 lóerős, 2,4 literes boxermotor. Meg persze az önzáró differenciálmű. A 17 colos könnyűfém keréktárcsákon 215 mm széles sportabroncsok feszülnek, a 8 colos központi rendszeren pedig bejön a CarPlay és az Android Auto, meg a tolatókamera képe is. A légkondi automata, a fényszóró Bi-LED. Jut még hátra ISOFIX is a családapák halvány reményeként, meg persze számos korszerű asszisztens.

További nagyjából 800 ezer forintért elérhető az Executive csomag, ami bőr-velúr üléskárpitot, ülésfűtést, adaptív fényszórót, holttérfigyelőt és más asszisztenseket, valamint 18 colos keréktárcsákat ad – ez egyébként az árlista tanulsága szerint kedvezményesen elhozható 13,39 millióért. A hatfokozatú automata váltóért további 900 ezret két a Toyota, a metálfényezés pedig 315 ezerbe kerül.

A rendeléssel érdeklődés esetén nem árt sietni. Egyrészt valószínűleg csakhamar nagyon hosszúra nyúlik a várólista, másrészt pedig kérdéses, hogy a jelenlegi szabályozási környezetben meddig tudja Európában még forgalmazni a modellt a Toyota.