A PSA konszern harmadik tagja is bejelentette az elektromos kisáruszállítóját: a villanyos villámos Vivaro és a Citroën Jumpy után érkezik a Peugeot e-Expert is.
A vásárlók az oroszlános modell esetében is saját igényeiknek megfelelő kialakítást kérhetnek: a kétféle tengelytávhoz összesen három hosszúság (4,6 méter a legrövidebb, 4,95 a közepes, illetve 5,3 a leghosszabb) tartozhat, továbbá kérhető kisebb és nagyobb akkumulátorral is a kishaszonjármű. Az elektromos autóknál még nem általános az e-Expertnél elérhető 1000 kg-os vontatókapacitás, az akár 1275 kg-os terhelhetőség – összevetve a dízel modellek 1400 kg-os maximális értékével – pedig minimális kompromisszumot jelent a hagyományos hajtáslánccal szerelt változatokhoz képest. A raktér mérete ráadásul teljesen megegyezik a sima Expertekével, hiszen az akkumulátorok elférnek a padlólemez alatt. További jó hír, hogy a speciális igényeket járóképes alvázra szerelt tetszőleges felépítménnyel képesek kiszolgálni a Peugeot-val szerződött partnerek.
Városban ideális, de autópályán sem vall szégyent
A Peugeot által idézett felmérés szerint a haszonjárművek mintegy 80%-a naponta 200 km-nél is kevesebbet tesz meg. Ez alapján sokak számára elegendő lehet az 50 kWh kapacitású alapváltozat is. Esetében a WLTP szerint 230 km-es hatótávval számolhat az üzembentartó. Akinek ez kevés, választhatja a 75 kWh-os csomagot, amelynek segítségével a hatótáv 330 km-re növekedik. Az akkumulátorok termikus felügyeletét az utastér fűtésrendszerére csatlakozással oldották meg.
Akár 100 kW-os gyorstöltésre is képes az autó, így a 80%-os töltöttséghez elegendő lehet 30, illetve 45 perc – az akkucsomag méretétől függően. Szériafelszereltség a 7,4 kW-os, egyfázisú töltőkábel (fali dobozról 7,5, illetve bő 11 órás töltési időre számítsunk), opcionálisan elérhető a háromfázisú, 11 kW-os kábel is. Ez utóbbival a töltési idő 5, illetve 7,5 órára csökken.
Akár 100 kW-os villámtöltésre és 30 perces töltési időre is képes
A Peugeot e-Expert képes lehet mobilalkalmazáson keresztül programozható légkondicionálásra, vagy éppen a töltőpontokat és az akkumulátorok töltöttségi állapotát is tekintetbe vevő útvonaltervezésre. A műszeregységet az elektromos üzemmódhoz igazították, az elektromos kézifék minden árammal hajtott Experthez szériában jár és a villanyos hajtáshoz három menetmódot is kínálnak: az Eco mód a minél nagyobb hatótávot szolgálja, takarékos közlekedéskor a lehívható teljesítmény 60 kW, illetve 180 Nm. A Normal üzemmódot az átlagos közlekedési stílushoz ajánlják, ilyenkor 80 kW és 210 Nm elérhető. A Power mód elsősorban nehéz rakományok szállításakor segítheti a sofőrt. A mindent bele üzemmód felszabadítja mind a 100 kW-ot, illetve 260 Nm-t.
A hajtáslánc hasonló a Peugeot e-208-nál megismerthez, de a haszonjárműves terheléshez igazították a meghajtó áttételt. A végsebességet 130 km/órában korlátozták, a gyorsulási érték pedig 13,1 másodperc, míg 80-ról 120-ra 12,1 másodperc alatt képes felgyorsulni az autó. Nagyobb visszatáplálást és kevesebb üzemi fék használatot tesz lehetővé az irányváltó pulton elhelyezett – más elektromos modellekből már ismert – „B” gomb.
A műszerfal tájékoztat az energiaáramlásról, a váltókar helyén gombokat találunk
A gyártó 8 év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal arra, hogy az akkumulátor megőrzi névleges kapacitásának legalább 70%-át.
Európa legtöbb országába – így Magyarországra is – 2020 második félévében érkezik a különleges hűtőrácsáról, e-Expert típusjelzéséről, bal első sárvédőjében elhelyezett töltőnyílásáról, illetve a Look csomag választása esetén "színváltós" oroszlánról felismerhető Peugeot e-Expert.