A Citroën is bemutatta a maga elektromos furgonját, amely e-Jumpy néven kerül forgalomba. Az újdonság a testvérmodellekhez hasonlóan kétféle akkupakkal és szerteágazó személyre szabhatósággal lesz elérhető.
Magyarországon a jövő év első felétől lehet majd megrendelni a hagyományos belsőégésű motoros változatokkal közös gyártósoron készülő e-Jumpy modellt. A tiszta üzemű teherautó elérhető egy, illetve két üléssorral, lemezelt vagy üvegezett raktérrel, és akár járóképes alvázas kivitelben is, terhelhetősége pedig lényegében nem változik a hagyományos változatokhoz képest.
Sokoldalú variálhatósággal - galéria
Az 50 kWh-s akkumulátor által táplált 100 kW-os (tehát 136 lóerős) és 260 Nm nyomatékú elektromos rendszert már láthattuk a PSA más termékeiben; a kétféle tengelytávval (és összesen háromféle hosszban) rendelhető kisáruszállítót 230 kilométeres hatótáv elérésére teszi képessé a 18 cellás csomag. Akinek ez nem elég, megrendelheti a 27 cellás csomagot, amivel a WLTP ciklus alapján már 330 kilométerre elegendő elektron kerülhet a tárolóba.
Az elérhető maximális sebesség mindkét kivitel esetében 130 km/órában limitált. A kisebbik akkumulátort fél órás villámtöltéssel lehet 80%-osra tölteni, a nagyobbik változatnál 45 percig tart ugyanez a művelet (100 kW-os gyorstöltő esetén). Az autóhoz egyébként egyfázisú falitöltő jár, felár ellenében elérhető a háromfázisú, 11 kW-os váltóáramú töltési opció. Utóbbi a nagy akkucsomaggal 7,5 órás gyorstöltést 4,75 órára fűrészeli le.
Kétféle akkucsomag, háromféle hosszúság
A legrövidebb, azaz 4,6 méteres modell csak a kisebb akkucsomaggal lesz elérhető, miközben a 4,95 vagy 5,3 méteres teljes hosszúságú típusokhoz rendelkezésre áll a másfélszer nagyobb méretű pakk. Verziótól és változattól függően a hasznos terhelhetőség vezető nélkül 1.000 és 1.275 kilogramm között lehet, vontatni pedig 1 tonnáig képes az elektromos változat.
Hozzánk csak jövőre érkezik - galéria
A modell piaci bevezetése ugyan már az idei év második felében megkezdődik a tőlünk nyugatabbra lévő országokban, nálunk várhatóan a jövő év első felében lesz elérhető az elektromos típus.