Külsejében alig tér el a benzinmotoros változattól

Hátsókerékhajtás, 4 másodperces gyorsulás, 250 kilométeres hatótáv – az adatok alapján első ránézésre akár sportautóra is gondolhatnánk. A motor teljesítménye azonban mindössze 81 lóerő, nyomatékból sem jut több 160 Nm-nél, a megadott gyorsulás is csak 50 km/óráig értendő. Akkor egy unalmas kisautóról lenne szó? Korántsem. A Twingo Z.E. (Zero Emission) a Renault legújabb tisztán elektromos meghajtású minije.

Városi használatra tervezték, de akár 135 km/órás sebességre is képes

Külseje erős hasonlóságot mutat a hagyományos motorizáltságú változatéval – az avatott szemek azonban kiszúrhatják az apróbb eltéréseket, például a karosszérián végigfutó kék csíkot. A Zoe hangsúlyozottan villanyautós formatervet kapott, így az újdonságra fogékony (és ezt fel is vállaló) vásárlóközönségre épít. A Twingo ezzel szemben másik iskolát követ: a konzervatívabb vevőket célozza, akik használati szokásaikat figyelembe véve választanak villanyautót. Megmaradt a farmotoros kiképzés és a 240 literes csomagtartó is, továbbá kissé meglepő módon a sebességváltó karja is – ez utóbbi valójában irányváltó kapcsolóként funkcionál.

Folyadékhűtéses akkumulátort kap elsőként a kategóriában

A Twingo közeli rokona a Smart ForFour, amiből szintén létezik villanyos verzió. Mivel annak akkumulátora kisebb (17,6 kWh-ás, szemben a Twingo 21,3 kWh-ás csomagjával), érezhetően rövidebb táv megtételére képes, nagyjából 150 kilométert képes haladni egy feltöltéssel. A kérdés persze az árazás lesz, de könnyen lehet, hogy az új elektromos kisautó még inkább hozzájárul ahhoz, hogy pontot tehetünk a smart márka végére - hacsak nem áll elő valami újszerű ötlettel az anyacég.

Négy személy és 260 liternyi csomagjuk is elfér a 359 cm-es hosszú autóban

A most bemutatott Renault-nál első ízben kering folyadék az akkumulátorok körül. Az autó legdrágább részegységét így pontosabb hőmenedzsmenttel lehet védeni – legyen szó akár szélsőséges időjárásról, akár gyorstöltésről. A viszonylag olcsó elektromos autók között ez a megoldás jelenleg egyedülálló. Apropó töltés: három fázison nulláról töltve egyetlen óra alatt elérhető a 80%-os töltöttségi szint.

Érdekes részlet a hagyományos váltóbot megőrzése

A szlovéniai gyártású autóért az ígéretek szerint már 20 ezer euró környékén hozzá lehet jutni, ami még a hazai kövérebb áfával számolva is nagyjából hétmillió forint. Ez nem rossz, de ellenfélnek ott van például a 6,55 milliós Škoda Citigo, ami közel másfélszer ekkora akkupakkot mutat fel, igaz, a plusz súly miatt kevésbé hatékony, a valós hatótávbeli különbség így papíron jóval kisebb.