A Citroën manapság kétségkívül egyedi modelleket készít: elég csak a kompaktok között induló, de crosssover jegyeket hordozó C4-re gondolni, de ott a középkategóriás C5 X is, amelynél a némileg emelt hasmagasság mellett a különleges kupés/kombis tetőívével is igyekszik kitűnni. Pont ezért lehet meglepő a franciák által most bemutatott C4 X, amely tulajdonképpen a normál C4 lépcsőshátú, négyajtós változata, ami a crossoveres részletekkel együtt igen érdekes hatást kelt.

A C4 X szemből nem változott a C4-hez képest, ám a B-oszloptól hátrafelé minden megváltozott, és az emelt hasmagasságot leszámítva tulajdonképpen egy sportosabb négyajtós szedánt kaptunk, ami azért lehet furcsa, mert ez a kategória éppen kihalóban van – persze a crossoveres vonások némileg vonzóbbá tehetik az autót. Mindenesetre a C4 X hátsó része így jóval visszafogottabbnak mondható, de még így is látványos.

Meglepetésként érkezett a C4 X - galéria

Az újdonság pontosan 4,6 méter, ami 24 centis nyújtózást jelent a normál C4-hez képest, míg az X többi mérete megegyezik a testvérével – beleértve a 2670 milliméteres tengelytávot is. A hosszabb, és így aerodinamikusabb karosszéria légellenállási együtthatója (0,29) javult az ötajtóshoz képest. Természetesen a csomagtér is jóval nagyobb lett: a C4 380 literjével szemben 510 liternyi cuccot pakolhatunk be – igaz, egy kisebb nyíláson keresztül.

Az utastérben és a lemezek alatt hiába keressük a változást: belül egy az egyben a C4 megoldásai köszönnek vissza, beleértve az opciós lehetőségeket és a modern vezetéstámogató és biztonsági rendszereket. Több európai piacon csak a C4-ben megismert tisztán elektromos hajtáslánccal lesz majd elérhető a C4 X, de több helyen megkapja az 1,2 literes háromhengerest (100 vagy 130 lóerővel) és az 1,5 literes dízelt is (150 lóerővel) – arról egyelőre nincs információ, hogy hazánkban mi lesz a helyzet.

Itt nincs különbség - galéria

A villanyos kivitel a PSA Stellantis már ismert rendszerét használja 136 lóerővel és 50 kWh-s akkumulátorral. A jobb légellenállásnak köszönhetően az ë-C4-hez képest valamivel jobb hatótávolsággal számolhatunk majd az ë-C4 X esetébe – a WLTP alapján papíron 360 kilométerről van szó. Az elektromos verzió 9,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra, és 150 km/h-ban van limitálva a végsebessége.

Arról, hogy a C4 X ára hogyan viszonyul majd a sima C4-hez, egyelőre nincs információ, de jó eséllyel valamivel drágább lesz. A gyártás ősszel indul majd, így akár még idén megérkezhetnek majd az első példányok a kereskedésekbe.