Ugyan áprilisban már egy éve lesz, hogy a Citroën bemutatta rendhagyó zászlóshajóját, a C5 X-et, a klasszikus középkategóriás szedánok és kombik vonásait a crossoverekkel vegyítő modellt azóta sem próbálhattuk ki. Az ára azonban már ismert, és a konkurenciához mérten nem is túlságosan ijesztő – persze önmagában vizsgálva sajnos mostanra minden új négykerekű ára elszállt.
Ahogyan arra számítani lehetett, a szedánok, kombik, kupék és SUV-k szintézisével megszületett típus amolyan citroënes filozófia szerint igyekszik kitűnni a tömegből. A vonalak megalkotásakor a márka történelméből is táplálkoztak a tervezők, de ezúttal az aerodinamikus kialakítás is fontos szempont volt. A csomagtartó ajtaja pedig egyértelműen a praktikumról szól: ezen részlet a kombikhoz szokott autósokat igyekszik meggyőzni és az elegánsabb(nak gondolt) karosszériaforma felé terelni.
Nehéz kategorizálni az autót, de látványos az biztos - galéria
A külső mellett műszaki különlegességet is ad a C5 X. Bár nem tért vissza a hidropneumatikus rugózás, a Citroën Advanced Comfort futómű szintén a komfortos utazás jegyében fogant, nem mellesleg egy teljesen új technológiát jelent. A konnektoros hibridben debütál a futómű aktív változata, amely három vezetési módjával segíti a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel szerelt felfüggesztés munkáját.
A varázsszőnyeg-érzés mellé jól passzol a 2785 mm-es tengelytávnak megfelelően tágas, szintén kényelemorientált beltér is. Advanced Comfort ülések fokozzák a kényeztetést, egyben létjogosultságot biztosítanak az 545 literes (1640 literesre bővíthető) csomagtartónak: ezzel az autóval érdemes messzire indulni. Az autópályás bevetésen a hangszigetelő réteggel ellátott ablakok miatt a zajkomfortra sem lesz panasz.
Színes HUD, hangvezérléssel működtethető, 12 colos kijelzővel ellátott fedélzeti rendszer és 2. szintű önvezetésre képes autópályás vezetési segédlet is jut a letisztult műszerfallal és nagy üvegfelületekkel rendelkező C5 X-be. A My Citroën Drive Plus nevű kommunikációs felület a telefon vezeték nélküli töltésére és szintén kábelmentes csatlakoztatására is képes.
Ami a hajtásláncokat illeti: az alapot az 1,2 literes 130 lóerős turbómotor jelenti, míg eggyel feljebb lépve máris egy 1,6-os, 180 lovas egységgel találkozhatunk, amely szintén benzines – ráadásul mindkét verzióhoz alapáron nyolcfokozatú automata váltó jár. Dízel kivitel nincsen. A benzinesek mellett természetesen tölthető hibrid (ë-Comfort) erőforrás is kerülhet a hosszú motorháztető alá. Az 1,6 literes benzines és az elektromos motor összességében 225 lóerőre, valamint 50 km helyi kibocsátásmentes üzemelésre képes. Az elektromos módban elérhető végsebesség 135 km/h.
Helkínálatból nincs hiány - galéria
A 4805 mm hosszú, 1865 mm széles és 1485 mm magas Citroën C5 X mostanában érkezik majd meg a kereskedésekbe, az árai pedig a következőképpen alakulnak. A franciák most egységesen 500 ezer forint kedvezményt biztosítanak minden változathoz, de a korrektség jegyében most a normál listaárakat fogjuk feltüntetni – tehát ezekből még levonható majd a kedvezmény mértéke.
A Citroën négyféle felszereltségi szintet kínál az autóhoz a Feel, a Feel Plus, a Shine és a Shine Plus képében, habár a normál Feel csak és kizárólag az 1,2 literes benzinessel érhető el. Ellenben már ez a kivitel is egészen bőséges felszereltséget kínál: számos vezetéstámogató rendszer mellett automatikusan kapcsolódó LED fényszórók, automata kétzónás klíma, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitás, kulcs nélküli indítás, 17 colos keréktárcsák és egyéb nyalánkságok is járnak. Mindezt pedig 11,5 millió forintért kínálja a Citroën – a kis benzinesért ez elég masszív összegnek tűnhet, de a jó felszereltség mellett ne feledkezzünk meg a nyolcfokozatú automata váltóról sem.
Kombi? SUV? Nem tudjuk, de valami hasonló lehet a jövő - galéria
A Feel Plus ennél 990 ezer forinttal kerül többe, és 19 colos kerekeket, kulcsnélküli nyitást, első prakolóradart, tolatókamerát, navigációt, intelligens távolsági-fényszórót, Citroën Advanced Comfort első és hátsó üléseket és további finomságokat kaphatunk – tehát összességében megérheti.
A Shine kivitel felára sem elhanyagolható: 820 ezerért kaphatunk adaptív tempomatot, félig önvezető rendszert, nagyobb multimédiás képernyőt, vezeték nélküli töltőt, fűthető kormányt, holttérfigyelőt, tábalfelismerőt és további opciókat. 13,31 millióért ez jelenti az 1,2-es benzines legdrágább verzióját, míg az 1,6-os 180 lovas innen indul 14,06 millióért. További 820 ezerért pedig a Shine Plus kínál bőrüléseket, alumínium pedálokat, elektromosan állítható, memóriás üléseket, 360 fokos kamerát, elektromos csomagtérajtót és további finomságokat.
Nem olcsó, de a konkurensekhez mérten (már ha vannak olyanok) egyáltalán nem rossz ajánlat - galéria
A konnektoros hibrid hajtáslánc mellé a Feel Plus, a Shine és a Shine Plus választható 16,19, 17,01 és 17,83 millióért – tehát az 1,2-eshez mérten 3,7 millióval, az 1,6-oshoz képest pedig 2,95 millióval kerül többe. Túl sok opciót a csomagoktól függetlenül nem választhatunk, de a metálfény például 225 ezer forintba kerül. És persze ne feledjük az 500 ezer forintos kedvezményt sem, amivel 11 millióra csökken a modell nyitóára. Mindenesetre a részletekért érdemes felkeresni a Citroën hivatalos honlapját.