A BMW már bizonyította, hogy nem szeretne lemaradni az elektromos autók mezőnyében, de az első igazán izgalmas villanyos modelljükre (és az i8-at most ne keverjük ide, mert az hibrid) egészen mostanáig kellett várni. Az i4 képében nem csak egy családi használatra is alkalmas, ugyanakkor sportos és látványos modellt kaptunk, hanem az első elektromos BMW M típust is, amivel szeretnék megmutatni a bajorok, hogy a vezetés szerelmeseinek nem kell aggódniuk a jövő miatt – legalábbis egyelőre.

A gyáriak már korábban megmutatták nekünk, hogy milyen lesz az i4, ám a belső fotókkal és a részletes adatokkal akkor még adósak maradtak – egészen mostanáig. A galéria kapcsán érdemes rögtön leszögezni, hogy a képeken fehérben a „polgári” eDrive40, míg kékben a jól láthatóan sportosabb megjelenéssel megáldott M50 kivitelt csodálhatjuk meg, mely hivatalosan az első M-es elektromos BMW lett.

A külcsín nem okoz meglepetést, hiszen egyrészt már láttuk az autót, másrészt pedig a hagyományos 4-es vonásait kapta meg a jellegzetes „i” változtatásokkal, mint a beburkolt vesék és az aerodinamikát javító, letisztultabb lökhárítók. Az M kivitelnél persze a dinamizmus került előtérbe, ami a hagyományos M-eseket idéző formákban lökhárítókban mutatkozik meg. Hogy ezt a modellt egyébként vérbeli M-esként, vagy inkább M Performance modellként kezeli inkább a BMW, az egyelőre nem derült ki, de valószínűleg nem lesz ennél izmosabb kivitel, és a maga 544 lóerős csúcsteljesítményével izmosabb az 510 lovas M4 Competition-nél is. Ennélfogva bár az M50 elnevezés inkább egy M Performance modellre utal, valószínűleg ez jelenti majd a csúcsot az i4 esetén.

Az utasteret most láthatjuk először, de tekintve, hogy a 4-es sorozatot veszi alapul az i4, így belül is ismerős formák várnak, néhány eltérést leszámítva. Ezek az eltérések pedig nem is olyan aprók, hiszen a műszeregység és a multimédiás kijelző párosának szerepét egy hatalmas, ívelt panel vette át, ezzel pedig előbbi végleg elvesztette kapcsolatát az analóg világgal – habár már eddig is teljesen digitális volt.

Míg a műszeregység egy 12,3 colos képernyőn, addig a multimédia egy óriási, 14,9 colos megjelenítőn keresztül kommunikál majd velünk, természetesen a lehető legmodernebb módon, minden kapcsolódási formát ismerve és akár távolról, online is frissíthető formában. Ami azonban sokakból ellenérzést válthat ki, hogy a BMW is engedett a trendeknek, és a fizikai gombokat elűzve a képernyőbe integrálta a klíma kezelőpaneljét is – kár érte. Technológiai fronton természetesen az összes elérhető extrával számolhatunk az i4 kapcsán, beleértve a modern vezetéstámogató rendszereket, míg a helykínálat terén szintén biztató adatokat közölt a BMW: az alapból 470 literes csomagteret akár 1290 literig is bővíthetjük, és az utastérben sem kell majd szűkölködni.

Rátérve a hajtásláncra: az iDrive40 kivitel 340 lóerőt és 430 Nm-es nyomatékcsúcsot kínál, amivel a 0-100-as sprintet 5,7 másodperc alatt tudhatjuk el, ám a végsebességet a hatótáv védelme érdekében 190 km/h-ban korlátozta a BMW. Az M50 esetében maximum 544 lóerővel és 795 Nm-es csúcsnyomatékkal számolhatunk, ami 3,9 másodperces sprintet tesz lehetővé, míg a végsebesség esetében 225 km/h-ban van szabályozva. Míg az eDrive40 egy elektromotort kapott, ami a hátsó kerekeket hajtja, addig az M50 két erőforrásból gazdálkodik.

A fogyasztási adatok előbbinél 16-20, utóbbinál 19-24 kWh/100 km-ben lettek meghatározva, és mivel akkumulátor terén ugyanazt az egységet kapták, így az eDrive40 jó esetben akár 590, addig az M50 510 km-es hatótávot ígér – itt érdemes nyomatékosítani azt, hogy ez a felső érték, így a realitás szerintünk inkább 350-450 km között lehet majd felhasználástól függően. Az akkumulátor nettó kapacitása mindkét verzió esetében 80,7 kWh (bruttó 93,9 kWh), és ideális esetben akár 200 kW-os töltést is fel tud venni az i4 DC töltőről, míg egyfázisú AC esetén 7,4, háromfázisú esetén pedig 11 kW a maximum. 10-80%-ra DC gyorstöltéssel akár 31 perc alatt is feltölthet az újdonság, míg 11 kW-tal táplálva kevesebb mint 8,5 óra kell a teljes töltéshez.

Természetesen nem győzik kiemelni a gyáriak, hogy a vezetési élményt továbbra is kiemelten kezelik, így az elektromos i4 is hozza, vagy akár túl is szárnyalja a márkától megszokott szintet, amit az M50 esetében sportos hangaláfestésekkel is igyekeznek hangsúlyozni – bár ahogy a sajtóanyagból kiderült, a Hans Zimmer által komponált dallamok csak felárért lesznek elérhetők.

A bajorok új futóművet is fejlesztettek az autóhoz, amely hátul alapáron légrugós, az M kivitelhez pedig természetesen a bajorok sportrészlege készített egyedi adaptív futóművet, de változó áttételezésű sportkormány és M fékrendszer is tartozik a csomaghoz. Mindenesetre a korábbi, álcázott prototípusokat ábrázoló fotósorozaton már bizonyították a németek, hogy driftelni az i4-gyel is lehet majd.

A hazai árakra egyelőre várnunk kell még, de amint elérhetők lesznek, természetesen beszámolunk majd róla, addig pedig tűkön ülve várjuk a tesztautók megérkezését, hogy első kézből bizonyosodhassunk meg arról, hogy valóban nem szorul háttérbe a vezetési élmény a villanykorszak beköszöntével.