A Cupra még márciusban mutatott néhány ízelítőt vadonatúj modelljéről, amely a magyarok szívéhez különösen közel állhat, hiszen a Volkswagen konszern győri üzemében készül majd. Azóta nagy volt a csend, ám most visszatért a márka egy nagy rendezvénnyel karöltve, és rögtön több újdonsággal is szolgált: a nyitóképen középen látható hazánk új üdvöskéje, a már sorozatgyártásra kész Terramar, míg baloldalon a szintén gyakorlatilag szériaérett Tavascant, jobb oldalon pedig az UrbanRebel koncepció új, immár utcai verzióját csodálhatjuk meg – utóbbiról egy teljes galériát is kaptunk.
Kezdjük a Terramarral, hiszen a még idén bemutatkozó modellről nem túlzás azt állítani, hogy a márciusi ízelítőket leszámítva meglepetésként érkezett meg – a képen szereplő másik két testvért tanulmányként már láthattuk. Az újdonság a Cupra legfrissebb formanyelvét kapta meg, amelyet még a Tavascan koncepció vezetett be: a méretes hűtőrács alulra került, így jobban elkülönítve a fényszóróktól, amelyek a szintén vadonatúj, háromszöget bezáró LED nappali menetfényeket kapták meg – ezzel ismét távolodva az anyamárka Seat megjelenésétől.
Az Audi Q3-mal áll rokonságban, ezért is készül Győrben a Terramar
Az izmos domborítások esetében is adottak, hátul pedig szélesen terpeszt, akárcsak a Formentor. A Terramar jól láthatóan a márka eddigi legnagyobb modellje lesz. A lemezek alatt belső égésű motorok és konnektoros hibrid hajtásláncok bújnak majd meg, utóbbiak ráadásul a konszern legújabb megoldásait vonultatják majd fel, akár 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávolsággal.
Noha bizonyára lesznek gyengébb kivitelek is – bár a Cupra mércéjén ez is 150-200 lóerőt jelent –, biztosak lehetünk benne, hogy a nagyteljesítményű, 300 lóerő feletti változat(ok) sem marad(nak) el. Az utastérben valószínűleg szorosabb marad a kapcsolat a konszern többi modelljével, és technológiai fronton is ugyanazokra a megoldásokra számíthatunk.
Ötajtós felépítés, visszafogottabb vonások - ez már közel áll a sorozatgyártáshoz
A következő nagy újdonság a korábbi versenyautós UrbanRebel koncepció utcára szelídített, de továbbra is tanulmány verziója. A háromajtós felépítést ötajtós karosszéria váltotta, de a sportos, éles formák természetesen maradtak – persze már sokkal inkább szériaközeli tálalásban. A nem is olyan apró, 4030 milliméteres UrbanRebel is a márka legfrissebb megoldásaiból táplálkozik, a lemezek alatt pedig egy 223 lóerős elektromotor lakozik, amely az első kerekeket hajtja.
Az MEB platformra épülő kisautó 6,9 másodperc alatt képes letudni a 0-100-as sprintet, köszönhetően a könnyű anyagok felhasználásának, ami a WLTP ciklus szerinti 440 kilométeres hatótávolságra is jó hatással van. Az utastér azért még kicsit extravagánsabb, de a gyáriak elmondása szerint a képeken látható tanulmány 95 százalékos pontossággal mutatja, hogy milyen lesz majd a 2025-ben érkező kész modell, így túl sok változásra – szerencsére – nem kell számítanunk.
Hátulról is mutatós az UrbanRebel koncepció - galéria
A nyitóképen szereplő harmadik autó a Tavascan, amely tulajdonképpen készen áll a bemutatkozásra. A korábbi koncepcióhoz képest a szokásos helyre került embléma, az új nappali menetfényeket kapó lámpák és a kilincsek jelenléte is árulkodó. Akik részt vettek a Cupra nagyszabású rendezvényén, jobban szemügyre vehették a Tavascant, sőt, bepillantást nyerhettek abba, hogy milyen lesz az új formanyelv alapján frissített Formentor, Born és Leon – bizony, utóbbit is saját képére szabja a Cupra, így jobban elválva a Seattól.
A Tavascan is készen áll a bemutatkozásra - galéria
Nem árulunk el nagy újdonságot, hogy a Terramar és a Tavascan mintájára szabják majd át a már meglévő modelleket is, beleértve az alulra kerülő hűtőrácsot és a jellegzetes, új nappali menetfényeket. A pontos bemutatók dátumai egyelőre nem ismertek, de a következő pár évben nagy tűzijáték várható a Cupra részéről, annyi bizonyos.