Néhány napja írtuk meg, hogy a Cupra egy apró versenyautóval – vagy legalábbis egy megvadított modellel – mutatja majd meg, hogy mire számíthatunk tőle a jövőben. A valóban versenyautós részleteket felvonultató UrbanRebel pedig be is mutatkozott, és nem okozott csalódást – még ha a külső formákon és a teljesítményen kívül nem is túl sok mindent árultak el a gyáriak.
Noha a márka jövőjét hivatott előrevetíteni formai szempontból azért nem rugaszkodott el teljesen az UrbanRebel a Cupra eddigi stílusától. Elektromos autó lévén – ennyit azért tudunk róla – klasszikus hűtőráccsal nem kellett számolnia a tervezőknek, így letisztult vonalakat kapunk, persze agresszív domborulatokkal és élesre húzott fényszórókkal. A versenyautós részletek persze elviszik az összképet, de egy kis fantáziával azért beleláthatjuk a majdani, 2025-re tervezett szériaváltozatot is.
Szemből már könnyen beleláthatjuk a szériaverziót - galéria
Ez főleg hátul nehéz feladat, hiszen az összképet a hatalmas szárny, és az azon felfutó fényszórók határozzák meg, amelyek kifejezetten mutatósak, de jó eséllyel nem köszönnek majd vissza szériában. Ugyanakkor a Cupra jelvényből kiinduló LED fénycsíkok minden bizonnyal maradnak, és mi úgy képzeljük el, hogy az autó hátsójának két szélén egy-egy élesre húzott lámpatestben végződnek majd – valahogy úgy, ahogy a korábbi Tavascan koncepció esetében.
Nyilván a hatalmas légbeömlőkkel és diffúzorral ellátott lökhárítók elviszik a prímet, de a Cuprát ismerve a sorozatgyártású változat is igen agresszív lehet majd. Jó eséllyel a háromajtós felépítés is ötajtósra módosul majd, de reménykedünk benne, hogy lesz majd egy kőkemény sportváltozat is, amely visszaidézi majd az UrbanRebel tanulmány látványos részleteit – kiváltképp a hátsó szárnyat. Ez pedig akár a koncepció hajtásláncát is megkaphatná, amely nyilvánvalóan teljesen elektromos, és míg „állandó” ereje 335 lóerő, addig egy rövid időre akár 429 tagú ménest is ki tud magából préselni, ami 3,2 másodperces 0-100-as sprintet eredményez.
A hátsó szárny kifejezetten jól sikerült - kár, hogy sorozatgyártásban értelmetlen lenne
Ezek persze csak álmok, hiszen jó eséllyel jóval jámborabb hajtásláncokkal mutatkozik majd be a szériaverzió, de a megjelenés biztosan igazán látványos lesz. A kis Cupra Volkswagen megfelelőjét egyébként körülbelül 7 millió forint körüli alapáron tervezik piacra dobni, amivel a villanyautók között egy egészen jutányos ajánlatnak számítana majd – valószínűleg a Cupra is ezen az árszinten lesz elérhető.