Alig két hónappal a Hyundai Bayon bemutatója után megérkezett a típus magyar árlistája. Érdemes rápillantani a számokra, mert a népszerű kategóriába érkező autó a motorpalettája és méretei alapján magánszemélyek számára is érdekes lehet.
Rendhagyó módon nézzük meg először a kínálat csúcsát! Turbós benzinmotor, vagyis az ezer köbcentis háromhengeres erősebb (120 lóerős) változata foglalta el a trónt. Az enyhe hibridtechnológiával és duplakuplungos váltóval megtámogatott 1.0 T-GDI a legmagasabb, Premium felszereltséggel 8,149 millió forintos listaáron fut.
A bevezetéskor adott 400 ezres kedvezmény után 7,749 millió forintra mérséklődik az ár, amit többek között (akár csomagba rendezett) asszisztens-rendszerekkel, napfénytetővel, metálfénnyel, a 200 ezres fekete tetővel, illetve BOSE hangrendszerrel tudunk feljebb tornászni. Viszont újabb 150 ezer forintot spórolhatunk, ha a 16 colos alufelnik helyett beérjük 15-ös acél keréktárcsákkal.
A másik végletet az Entry felszereltségű 1.2 MPI jelenti. Hibrid rendszert, vagy automatát hiába is keresnénk – marad a jól bevált 84 lóerős szívó benzines és az ötfokozatú kézi váltó párosa. Az 5,699 milliós árat ezen a szinten is 400 ezres kedvezmény csökkenti, vagyis 5,299 milliós kedvezményes ügyfélárat kalkuláltak ki a központban.
Érdekes, hogy a Comfort és a Limited szintek egyaránt éppen ezer forinttal maradnak a hatmilliós lélektani határ alatt. Ez utóbbi automata légkondival és csúsztatható kartámasszal ad többet. Viszont amíg a Comforthoz számos tétel választható, a Limiteden már nem lehet módosítani, csupán a fényezést szabhatjuk ízlésünkhöz (feltéve, ha nem akarunk fekete tetőt kérni hozzá, mert azt nem lehet).
Az árlista megerősíti azt is, hogy a turbós benzines gyengébb (100 lóerős) kivitele egyaránt érkezhet elektromos támogatással és anélkül is. Akár 100, akár 120 lóerős, 48 voltos technológiával vagy a hibrid rendszert mellőzve – az alapból adott hatsebességes manuális egység helyett mindig kérhetünk DCT váltót. A Bayon saját tömege egyébként 1045 és 145 kg között szór, vagyis alapvetően könnyűépítésű az autó.
A karakteres megjelenésű új Hyundai Bayonhoz a márkától megszokott 5 év, kilométer-korlátozás nélküli garancia is jár, ami a technológiai újítással szembeni bizalmatlanságot is sikeresen csökkentheti. Hiszen azt tudjuk, hogy a CVVD a világ első, folyamatosan változó szelepvezérlése, és ott van még az iMT intelligens manuális sebességváltó is. A típusról itt írtunk részletesebben.