A Mazda kapcsán nemrég igen rossz híreket kaptunk: úgy tűnik, hogy hiába az új, hátsókerékhajtású platform és hathengeres motorok, az eddig is igazán látványos 6-os nem valószínű, hogy kap majd utódot, és a nagyon várt sportkupé is álom maradhat – legalábbis Európa számára. Ezt ellensúlyozandó most kaptunk néhány jó hírt is, ugyanis a gyáriak elmondása szerint a végletekig szeretnék megőrizni az MX-5-öst és annak klasszikus koncepcióját – tehát a hátsókerékhajtást és a benzinmotort.
Azt persze nem tagadták a japánok sem, hogy előbb vagy utóbb valószínűleg muszáj elektromosra váltaniuk az MX-5 esetében is, de a hátsókerékhajtást és a roadster felépítést akkor is megőriznék. Egyelőre azonban messze van még 2030 – addigra ígérte a Mazda, hogy tisztán elektromos márkává válik –, így egy generációt még mindenképpen megélhez az MX-5 benzinesként.
A következő generáció még biztosan benzines lesz
Joachim Kunz, a Mazda termékekért és fejlesztésekért felelős európai vezetője beszélt erről egy interjúban: „Ez az autó a márkánk ikonja, így természetesen különleges bánásmódban részesül. Jelenleg úgy néz ki, hogy örökre megőrizzük majd, ezekkel a méretekkel és koncepcióval, benzinmotorral. Na persze tudjuk, hogy előbb vagy utóbb elektromosra kell majd váltanunk, de akkor is ragaszkodni fogunk az MX-5 szellemiségéhez” – mondta a vezető.
Ugyanakkor azt is elmondta, hogy nem jelent problémát 10 évig kihúzni egy adott generációt az MX-5 esetében, így nagy valószínűséggel 2024 előtt nem számíthatunk az ötödik, NE verzióra, aminek aztán 2030-ig – vagy akár tovább, mert nem lepődnénk meg, ha kicsit csúsznának ezek az elektromos átállással kapcsolatos tervek – bőven van ideje még kifutni. Az elektromos korban pedig már csak a nehéz akkumulátorokkal gyűlhet meg a japánok baja, hiszen az MX-5 egyik kulcspontja a könnyű felépítése, amit egy súlyos akku bizony könnyen elronthat. Kíváncsian várjuk, mi lesz a jövőben az általunk is szeretett kis roadsterrel.