Az elmúlt hetekben többször is emlegettük a Porsche 718 modelleket: először arról volt szó, hogy elektromos utódot kapnak, majd az is nyilvánvalóvá vált, hogy a Mission R tanulmány alapformáit kaphatják meg. Ezúttal újabb hír kapott szárnyra, méghozzá az akkumulátorcsomag elhelyezését illetően, amivel továbbra is biztosítanák a modellpáros jellegzetes, középmotoros karakterét.

Mindezt úgy tennék meg, hogy az akkucsomagot a legtöbb új elektromos autóval ellentétben nem a padlóba építenék be, hanem pontosan oda helyeznék, ahol a benzines változatok motorja van – tehát az utasok mögé és a hátsó tengely elé. Mindez nem csak a súlyeloszlás szempontjából lesz majd hatással az autóra, hanem alacsonyabb felépítést is enged, így lejjebb kerülhet majd a vezetőülés is.

Kell egy kis fantázia, de azért bele lehet látni a sorozatgyártású formákat

Erről Michael Steiner, a gyáriak technikai vezetője beszélt: „Egy tipikus kétajtós sportautó esetében a felépítés mindig alacsony, hiszen annak érdekében, hogy csökkentsék a légellenállást, olyan alacsonyan kell meghúzni a sziluettet, amennyire csak lehetséges. Ahhoz, hogy ezt megtegyék, minél lejjebb kell ültetni a vezetőt, így pedig nem marad hely az akkumulátornak alatta. A csomagolás tehát nagyon fontos, így gyakorlatilag úgy lehet kialakítani az autót, mintha az középmotoros lenne.”

Az újdonságok olyan alapokra épülnek majd, amelyet egyelőre még egy modell sem használ, és „e-core” néven emlegetik – ezt pedig később az Audi és a Lamborghini sportmodelljei is használhatják majd. Egyre több részletre derül tehát fény az új 718 modellekkel kapcsolatban, mi pedig kíváncsian várjuk már, hogy mire lesznek képesek a Porsche első tisztán elektromos sportautói. A Taycannal már bizonyították, hogy az elektromos jövő is izgalmas lesz, és a 718 modellek előtt érkezik még a villanyos Macan is.