Egészen pontosan T6.1, avagy Transporter és Multivan – bemutatkozott a Volkswagen ikonikus dobozos modelljének frissített kiadása, amely új központi rendszert, még jobb asszisztenseket és izmosabb alapmotort kapott. És ez csak a kezdet.
Pár héttel a Mercedes-Benz V-osztály ráncfelvarrása után megérkezett a legnagyobb konkurens frissített kiadása is. Külsőre nincs sok változás az általunk tesztelt kivitelhez képest, de ezt csak az első pillantás mondatja, ugyanis azért kapunk egy szélesebb hűtőmaszkot, egy karakteresebb, laposabb fényszórót és hátsó lámpát. A hűtőrács krómozása ezúttal is az adott változattól függ.
Az akár 30 milliós Multivan mellett a Transporter haszongépjármű is frissült
Belül a műszerfal az alapvető elrendezésén kívül teljesen megújult. Teljesen új légbeömlők keretezik a MIB3 névre hallgató új központi rendszert, amely opcionálisan digitális műszercsoporttal dolgozhat együtt. A frissített Passat után a T6.1 az első modell, amely megkapta az új rendszert, amely az alap 6,5 colos kijelző helyett 8-, vagy még drágábban 9,2 colos központi érintőképernyőből áll, állandó online kapcsolatra képes, és kimondottan fejlett beszédvezérlést mondhat magáénak. Az új okostelefonos kapcsolódási lehetőségeknek köszönhetően pedig bizonyos alkalmazások (pl. Spotify vagy Google Maps) vezetékes kapcsolat nélkül is használhatók a MIB3-on.
Emellett az asszisztensek kínálata is kibővült: széria az oldalszél asszisztens, amely erős fuvallatoknál automatikus kormányzással veszi le ezt a terhet a vezető válláról. Emellett sávtartó rendszer, be- és kiparkoló asszisztens, táblafelismerő és utánfutó asszisztens is elérhető a modellhez. Emellett ultrahangos érzékelőkkel manőverezéskor képes lehet észlelni a modell, ha meghúzás veszélye fenyegeti a karosszériát, és az utolsó pillanatban megáll, figyelmeztetve a vezetőt a saját figyelmetlenségéről.
Okosabb és nagyobb központi rendszer, digitális műszercsoport és fejlettebb asszisztensek
Emellett a modellek alapfelszereltsége is bővült. A Transporter például elektromos ablakemelőket, központi zárat, új H7-es fényszórót, LED-es belső világítást és Bluetooth-képes rádiót kap szériában. Újdonságként a hosszú, alacsony tárgyakat úgy is tárolhatjuk, hogy az utasülés alatt kinyitunk egy kis ajtót, amivel a raktérből még 45 centiméternyit előre tolhatjuk a tárgyat. Ezzel a hosszított kiadás akár 3,3 méter hosszú dolgokat is cipelhet.
Az átdolgozott kétliteres dízelmotor beszállóként 90 vagy 110 lóerővel várja a vásárlókat, de van 150 lóerős szimpla és 199 lóerős kétturbós kivitel is. Utóbbi szériában kapja meg a duplakuplungos automatát, amely a 150 lóerős kivitelhez felárért elérhető – opcionálisan pedig mindkét kivitelt összkerékhajtással is kérhetjük.
90, 110, 150 és 199 lóerő - a közös nevező a kétliteres dízelmotor
A Volkswagen egyúttal összeállt az ABT-vel, és közösen kifejlesztettek egy elektromos változatot is, amely 38,8 vagy 77,6 kWh-s akkucsomaggal elérhető. Utóbbi esetén az optimista NEDC ciklus szerint 400 kilométer felett alakul a hatótáv – vagyis autópályás tempót kerülve nagyjából 300 kilométert autózhatunk egy feltöltéssel a 112 lóerős modellel.
Kisszériás, méregdrága elektromos verzió is lesz
A frissített T6 a nagyközönség előtt a Genfi Autószalonon mutatkozik be, ezt követően pedig ősztől lesz elérhető.