A nagy elektrifikációs törekvések közepette az Aston Martin üde színfoltként üzenget nekünk izgalmas kedvcsinálókkal. Egyrészt jön a Vantage V12-es verziója, másrészt pedig érkezik a DBX SUV legvadabb, S utónévvel érkező változata, amely az angolok ígérete szerint a világ valaha volt legerősebb luxus SUV-ja lesz.
A mostani ízelítőn profilból láthatjuk az autót, amely alapjaiban természetesen nem változott, így csupán néhány még sportosabb, agresszívabb részlet kerülhet az amúgy is dinamikus modellre. Ilyenek lehetnek az egyedi keréktárcsák, a nagyobb diffúzor és az átszabott első lökhárító. Ezek mellett nyilván megjelenhetnek hangsúlyosabb kipufogók és nagyobb első hűtőrács is – sőt, korábbi kémfotók alapján utóbbira mérget is vehetünk.
Egyértelműen agresszívabb lesz a DBX S
És hogy pontosan mit is jelent az, hogy a világ legerősebb luxus SUV-ja? Ebból a szempontból meghatározó lehet, hogy az Aston Martinnál melyik modellek tartoznak ebbe a kategóriába, de véleményünk szerint a Lamborghini Urus például biztosan, tehát a DBX S modellnek túl kell majd szárnyalnia a 650 lóerős olasz modellt. Van azonban ennél extrémebb ellenlábas is: a Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid 680 lóerős összteljesítményt kínál – de hamarosan jön a Ferrari Purosangue és a BMW XM is, amelyek már bőven 700 lóerő felett lehetnek.
Az Aston Martin nem feltétlenül a végtelen teljesítményű modelljeiről híres, de 5,2 literes V12-es motorja a DBS lemezei alatt 725 lóerős teljesítményre is képes. Ugyanakkor az is megeshet, hogy nem a V12-eshez nyúlnak a gyáriak, hanem a egy hibrid hajtásláncot építenek be, és a Mercedes-Benzzel való szoros partneri kapcsolatot látva azon sem lepődnénk meg, ha a négyajtós AMG GT 63 S E PERFORMANCE hajtásláncának egy verzióját láthatjuk majd viszont – a csillagos modellben 843 lóerőt nyújt az erőforrás.
Így sem kicsi, de még nagyobb lesz a hűtőrács
Mindenesetre már nem kell sokat várnunk, ugyanis az angolok február 1-jén leleplezik a DBX S modellt, így hamarosan mindenre fény derül.