Az elmúlt években mindenki elkezdte temetni a dízelmotorokat és való igaz, hogy a gázolajosok iránti kereslet valóban csökkenőfélben van, de azért van egy olyan érzésünk, hogy még nem kell könnyes szemekkel búcsúznunk az öngyulladós technológiától. Az Audi például sportos S-modellsorozataihoz sorra jelenti be új, 347 lóerős 3.0 V6 TDI motorját – vélhetően az ügyfelek nyomására és a széndioxid-kibocsátási határok könnyebb teljesítése érdekében. Az új S6/S7 páros és az új S5 után ezúttal az S4 sorozatban debütált az erőforrás.
Hisz a dízelekről sok rosszat el lehet mondani, de kedvező fogyasztásuk miatt CO2-kibocsátásuk köztudottan alacsony, tehát a benzinesekkel összehasonlítva könnyebben lehet teljesíteni velük az előírásokat. Továbbá egyre többen fognak rájönni – persze főként a sokat autópályázók –, hogy hiába a szép ígéretek, a dízelek hatékonyságát semmi nem pótolja, a gyártók pedig gőzerővel dolgoznak azon, hogy szupermodern dízeljeiket a legszigorúbb normáknak is megfeleltessék. És ha alábbhagy a dízelutálat, az elektromos technikák mellett népszerű maradhat a dízeltechnika.
Kiváló sportos utazóautó lesz az Audi S4 az új 347 lóerős dízelmotorral – galéria
Az új Audi S4 szedánra és kombira visszatérve: a korábbi, 354 lóerős, háromliteres V6-os turbós benzinest egy szintén 3-literes és V6-os dízelmotor váltotta, amely 347 tagú ménest és 700 Nm-es csúcsnyomatékot kínál – utóbbi egyébként 200 Nm-es gyarapodást jelent a benzineshez képest. Az egységet az Audi már jól ismert, 48 Voltos elektromos rendszere is támogatja, az erőátvitelről pedig nyolcfokozatú automata váltó gondoskodik, ami mind a négy kerék irányába továbbítja az erőt.
Mindez 4,8 másodperces 0-100 km/h-s sprintet jelent a szedán és 4,9 szekundumot a puttonyos Avant esetében – a végsebesség egységesen 250 km/h-van van limitálva. Ez egyébként mindössze egy tizedmásodperces lassulást jelent a korábbi benzineshez képest, miközben a vegyes fogyasztás 19 %-kal lett jobb – a négykarikások a lágy hibrid rendszernek is köszönhetően 6,2-6,3 literes átlagot ígérnek. Az S4-ek megjelenése nem változik és a dízelverziók is megkapják a korábbi benzines S4 modellek kétoldali dupla kipufogóvégződéseit.
Európán kívül különben sok helyen marad a korábbi, benzines V6, így akárcsak az S6 és az S7 esetében, az S5-nél is az öreg kontinenst „kiváltsága” lesz a gázolajos változat. Az árakról még nincsenek információink; minden bizonnyal nem fog jelentős mértékben változni az S4-ek ára, bár a 347 lóerős, rendkívül összetett dízelmotort biztosan jóval drágább gyártani, mint az eddigi 354 lovas benzines TFSI erőforrást, úgyhogy nem lepődnénk meg, ha kicsit emelkednének az árak.
A 347 lóerős 3.0 V6 TDI motoros S4 is (megérdemelten) megkapja a 4 kipufogóvéget – galéria

