A Smart hamarosan új korszakba lép, méghozzá egy vadonatúj kompakt crossoverrel, amely minden szempontból egyértelművé teszi, hogy komoly tervei vannak a Mercedes-Benz és a Geely tulajdonában lévő márkának. Az új modellt megmutatták már nekünk koncepcióként, valamint rajzokon is kiszivárgott már, de most néhány hivatalos fotó is érkezett az autóról, méghozzá a típus nevének leleplezésével együtt – üdvözöljék a Smart #1 modellt.
Bizony, nem simán 1-es, hanem #1 lett a neve, méghozzá pontosan azért, hogy rímeljen a közösségi médiás platformokról ismert jelölésre, ezzel is felkeltve a fiatalok figyelmét. Ez a formátum egyébként a márka későbbi modelljeinél is megmarad majd, bár úgy tűnik, hogy a hozzá kapcsolódó számnak nem lesz túl nagy jelentősége, és nem a méretekre fog utalni, mint mondjuk az Audi vagy a BMW esetében – vagy, ha mégis, akkor fordítottan, és a most érkező újdonság lehet majd a legnagyobb Smart. Persze az is elképzelhető, hogy csak simán az időrendi sorrendet jelöli, ez azonban a későbbi generációváltások során okozhat gondot.
A matricázás ellenére jól kivehetők a részletek is - galéria
Mindenesetre #1 néven jön majd az új crossover, amelynek prototípusai bár alaposan le vannak matricázva a képeken, alaposan szemügyre véve a fotókat azért szinte minden részletre fény derül. Ahogyan ígérték a gyáriak – és ahogyan a kiszivárgott formatervezési mintákon is látszott –, nagyon sokat örökölt a koncepciótól az újdonság, így az alapformák szinte változatlanok, ahogyan az elöl és hátul fénycsíkkal összekötött fényszórók és a lebegő hatású tető is maradtak.
A #1 légellenállási együtthatója 0,29, ami bár nem kiemelkedő, egy ilyen kis SUV esetében közel sem rossz érték, amit többek között az aktív hűtőrácsoknak vagy éppen a besüllyesztett kilincseknek köszönhet. A koncepció egyébként 4,29 méter hosszúra nyúlt, és valószínűleg a sorozatgyártású kivitel is nagyon hasonló értékkel rendelkezik majd, így egyértelműen a MINI Countryman ellenfelének szánják a gyáriak.
Nem tűnik nagynak, pedig nem lesz kicsi - galéria
Formai szempontból valószínűleg az utastér is sokat örököl majd a koncepciótól, noha annak fényes elemeiről minden bizonnyal le kell majd mondanunk, hiszen napon nem éppen praktikusak. A hajtásláncról sincs információ, de szinte biztosak lehetünk benne, hogy a gyáriak igen komolyan vették a feladatukat, hiszen nagyot szeretnének robbantani az autóval – így kellően nagy hatótávra és teljesítményre számítunk.
Az alapokat egyébként a Geely elektromos platformja adja, ami 800 Voltos technológiára és akár 3 elektromotor befogadására is képes. A bemutató dátumát egyelőre még nem árulták el, de a fotókat elnézve valószínűleg nem kell már túl sokat várnunk a leleplezésre.