A Nissan GT-R egészen egyedülálló a maga kategóriájában – és igazából nem is csak ott. A japánok sportautójának jelenlegi generációja immár 14 éve van piacon, de még most is egészen elképesztő a tudása, ráadásul ehhez mérten az ára is kedvező volt. Mindezek ellenére 14 év rengeteg idő, és mostanra már a rajongók is tűkön ülve várják az utódlást, amiről a gyáriak is egyre többet beszélnek: ezúttal a márka vezérigazgatója, Makoto Uchida nyugtatott meg mindenkit, hogy nincsen elfelejtve a legendás típus.

Az már más kérdés, hogy az elektrifikáció említése sokak idegeit felborzolhatja, noha a GT-R vonzereje mindig is a számokban rejlett, nem az öblös erőforrások szívmelengető dallamaiban. Így talán a rajongók sem ágállnak annyira egy elektromos rendszer esetleges használatától, hiszen jelenleg ez jelenti a csúcstechnológiát, ráadásul olyan teljesítményt és számokat érhet el vele az autó, amiről eddig csak álmodni lehetett.

A legújabb GT-R az Italdesign által készített átirat volt

Mindezek ellenére még nem dőlt el, hogy pontosan milyen hajtáslánc kerül majd az autóba, de azt szinte biztosra vehetjük, hogy nem lesz tisztán elektromos, ellenben még inkább javul majd a teljesítménykihasználása. Ha belegondolunk, az 570 lóerőből kisajtolt 2,7 másodperces 0-100-as sprint és 315 km/h-s végsebesség egészen lenyűgöző egy sofőrrel együtt több mint 1,8 tonnás, kupé felépítésű sportautótól.

Ami azonban jó hír, hogy a vadonatúj Nissan Z-vel ellentétben, ami az előd 370Z átalakított platformját kapta, a GT-R R36 bizony vadonatúj alapokra épül majd, ami lehetőséget ad egy hibrid rendszer használatára is. Ami azonban elég valószínűnek tűnik, hogy az R36-os generáció – akárcsak az új Z – nem jut majd el Európába, noha minél komolyabb elektromos rendszert kap az autó, annál nagyobb esélye lehet annak, hogy mégis megfeleljen a szigorú európai normáknak az autó, és így hozzánk is elhozzák.

A limitált széria 700 lóerős lett, és kb. 350 millióba került

Abban mindenesetre biztosak lehetünk, hogy a japánok – noha ez elektromos autók világában számok terén egyre nehezebb nagyot alkotni – ismét igyekeznek majd megdöbbenteni az autós világot az új GT-R képességeivel, és mindenféle csúcstechnológiát belesűrítenek majd az újdonságba. Erre azonban valószínűleg még mindig éveket kell majd várnunk.