A Maserati látszólag már nem nagyon bír magával: szinte minden hónapban újabb és újabb ízelítőket osztottak meg vadonatúj közepes méretű SUV modelljükről. A Grecale bemutatójának dátumát azonban nem árulták el, egészen mostanáig. A március 22-i dátum bejelentése pedig olyannyira jól sikerült, hogy a hozzá mellékelt képeken kis túlzással teljes mértékben leleplezték az újdonságot.

Noha papíron még mindig „álcázva” van az autó, néhány akár gyárinak is nézhető matricát leszámítva gyakorlatilag semmi nem takarja az autót. A kiváló vezethetőségéről híres Alfa Romeo Stelvio alapjait használó Grecale sportos sziluettet és dinamikus formákat kapott, néhány jellegzetes, maseratis részlettel együtt, mint például a az első kerékjárati ív mögötti kopoltyúk, vagy a homorú, szájszerű első hűtőrács.

Nem túl feltűnő, de mutatós jelenség a Grecale - galéria

Ami a fényszórókat illeti, az olaszok az MC20 formáit igyekeztek átültetni a „vállas” crossoverre, ami tulajdonképpen jól sikerült: nem lett túlontúl agresszív a Grecale tekintete, de a most megosztott fotókon kifejezetten jól mutat. Érdemes azért foglalkozni az előbb említett matricákkal is, hiszen bár túl sok részletet nem árulnak el az autóról, de a rajtuk lévő feliratok között találhatunk olyat, amelyik nagy hátsó helykínálatot, rengeteg hangszóróval rendelkező prémium hangrendszert vagy éppen hangvezérlést ígér nekünk.

A hajtáslánc-kínálat alapját kétliteres, négyhengeres egységek adják majd, akár lágy hibrid rendszerrel karöltve, 300 lóerő körüli teljesítménnyel. A Trofeo utónévvel érkező csúcsot pedig az MC20-ból érkező háromliteres, duplaturbós V6-os jelentheti majd akár 500 tagú ménessel – de akár még izmosabb is lehet majd az autó, lévén az alapokat adó Stelvionak is van 510 lovas kivitele. Mivel a Maserati is bejelentett már, hogy a belátható jövőben tisztán elektromos márkává válik, így egy villanyos kivitel érkezését is beígérték a gyáriak, habár az autó alapjai nem ilyen célból lettek kifejlesztve.

Egy élénkebb színben azért ütős lehet az összkép - galéria

Mindenesetre március 22-én végre mindenre fény derül majd, hiszen bár a formákkal már megismerkedhettünk, az utastér és a részletek kapcsán még rengeteg a kérdőjel.