A Lexus ugyan továbbra is híve a hibrid hajtásnak, ugyanakkor a japánok is belátták, hogy tisztán elektromos fronton is el kell kezdeniük nyomni a gázt, amit a korábban bemutatott UX 300e és a nemrég leleplezett, első dedikált villamos modelljük, az RZ 450e után további újdonságokkal kívánnak nyomatékosítani. A Lexus pedig azt is elárulta, hogy erre nem lesz elég a Toyotával közös e-TNGA villanyos platform.
Noha sokan nem hívei az elektromos autózásnak, az legalább öröm lehet az ürömben, hogy a Lexusnál a divatos SUV modellek mellett ragaszkodnak a klasszikusabb, alacsony építésű négykerekűekhez is, és ez az elektromos érában sem változik majd. Ezt pedig a még tavaly év végén bemutatott számtalan koncepció is megerősít, melyek között a szuperautótól a négyajtós kupén, az ötajtós shooting braken és a kétajtós kabrión át egészen a hétüléses SUV modellig – a már bemutatott RZ-ről nem is beszélve – minden volt.
A klasszikus jelző talán túlzás, a lényeg, hogy nem csak SUV-k lesznek
A témában egyébként a Lexus európai vezetője, Spiritos Fotinos szólalt meg elmondva, hogy bár a Toyotával közös, moduláris e-TNGA platform kiváló, de ennyiféle modellt nem tud ellátni. Ez pedig könnyen belátható, hiszen az elképesztő teljesítménnyel megáldott szuperautó, vagy éppen a kiemelkedő luxust felvonultató négyajtósokat nem igazán építhetik ugyanarra a platformra, és a vezető elmondása szerint erre már keresik is a megoldást.
Nem csoda mindez, hiszen a Lexus szeretné megszilárdítani a helyét Európában, és ehhez olyan ellenlábasokkal kell szembeszállni, mint a BMW vagy a Mercedes-Benz, melyek már most több villanyos modellt vonultatnak fel, és hamarosan még szélesebb lesz a palettájuk. A Lexus egyébként Európában, Kínában és Észak-Amerikában 2030-ra válik tisztán elektromos márkává, míg globálisan 2035-re tűzték ki ugyanezt a célt.