Manapság már nincs élet a kisautós szegmens alatt, nevezetesen a korábban kedvelt mini modellek immáron aligha versenyképesek. Persze mindez nem jelenti azt, hogy az összes gyártó visszavonulót fúj, a Hyundai például egy igazán mókás újdonsággal próbál életet lehelni a legkisebb négykerekűek kategóriájába a frissen bemutatott Casper segítségével.
Első körben a koreaiak kaparinthatják meg az újdonságot, mi több, európai forgalmazásról eddig nem nyilatkozott a gyártó. A mini SUV egyébiránt eredetileg az AX-1 nevet viselte magán és még februárban bukkant fel első ízben, mint tesztpéldány, majd májusban néhány ízelítőn. Most már a Casper nevet viseli, amiről sokaknak vélhetően a kis, kedves szellem ugrik be, ám a Hyundai a ’70-es években gördeszkamágusként ismert Bobby “Casper” Boyden-re gondolt.
A formaterv abszolút egyedi, akár a jellegzetes és méretes, kör alakú fényszórókra, akár a szögletes, Suzuki Ignisére emlékeztető sziluettre gondolunk. Az alap hűtőmaszkhoz képest a turbós verziók mérgesebb „rácsot” kapnak, hiszen ebben az esetben még pluszban kap körkivágást a front az intercooler nagyobb levegőigénye miatt. Hátul a fényeket az ablakkal hozták közös vonalak alá, így egységes és jellegzetes látványt eredményezve.
A Hyundai formatervezői bevetették a szokásos trükköket az SUV jelleg elérése érdekében, így nem maradhattak el a műanyag elemek körben vagy épp a tetősín sem. Gyakorlatilag azt a csomagot kapjuk, amit a Suzuki az Ignisnél is alkalmazott, ám mindez nem véletlen, közvetlen riválisként érkezik hamarosan a Hyundai Casper.
A plusz nyílás a turbós verzió privilégiuma
A hírek szerint az újdonság 3595 mm hosszú, 1595 mm széles és 1575 mm magas lesz, miközben a tengelytáv 2400 mm. Ezek alapján látható, hogy az érkező miniautó valóban jóval kompaktabb, mint a cégcsoport Bayon, Creta, Venue és Kona néven értékesített modelljei. A Casper csakúgy a koreaiak K1 platformjára épül, mint az i10 vagy a Kia Picanto.
A motorkínálatot tekintve kétféle háromhengeres áll rendelkezésre: az egyliteres benzines szívóként 75 lóerővel, illetve turbóval lélegeztetve T-GDI néven 100 lóerővel lesz elérhető. A hajtásláncban ezek után ötfokozatú manuális váltó vagy ugyancsak ötgangos automata következik. Noha a külső erősen SUV-kre hajaz, vélhetően kizárólag elsőkerékhajtással rendelkezik majd a Hyundai újdonsága.
Az első célpont persze nem más, mint India, ahol az előbbieken felül a 83 lovas 1.2-es benzinmotorral is árulják majd a Caspert. És persze nem maradnak el az elektromos variánsról szóló pletykák sem – 2023-ban érkezik várhatóan a villanyos modell, amely a BorgWarner integrált hajtóegységét kapja meg (iDM). További konkrétumokra a következő hetekben/hónapokban számíthatunk, amikor is az értékesítéssel kapcsolatos részletek is napvilágot látnak majd.