A frissített Porsche Macan még 2018 júliusában mutatkozott be, de a forgalmazása csak később kezdődött meg. Azóta már az S és a Turbo kivitelek is megújultak, most pedig végre megérkezett a GTS verzió, amely hagyományosan az egyik legjobb ár/érték aránnyal rendelkezik a németek kínálatában minden típus esetében.
Külcsínt tekintve persze nem sok újdonságot hoz a friss Macan GTS, hiszen az új elemek, mint a finoman átrajzolt első lökhárító és hátul összefonódó hátsó lámpák már ismerősek a korábban bemutatott verziókról, a GTS kivitel optikai tuningjával pedig nem szoktak túlzásba esni a németek. Persze a szokásos fekete betétek, a fekete keréktárcsák és a valamivel nagyobb légbeömlők a szakavatott szemek számára rögtön árulkodnak, míg a kevésbé hozzáértőknek a GTS feliratok lehetnek feltűnők – bár a vásárlók dönthetnek úgy is, hogy ezeket nem kérik.
A fekete részletek árulkodnak - galéria
Az utastérben is több helyen feltűnik a GTS betűhármas, így például az ülések fejtámláján vagy a vörösen izzó műszeregységen is találkozhatunk vele. Akárcsak kívül, belül is a sportosságé a főszerep, amit a képeken szereplő példány fekete-piros színösszeállítása kiválóan hangsúlyoz ki. Ami csak a GTS sajátja, az a nyolc irányban állítható sportülés, de Alcantarából is igen sok helyre jutott az utastérben. Extrák tekintetében már alapból sincs hiány, de természetesen a Porsche a GTS-hez is elérhetővé tette az összes opciót, amit a Macanhoz kínál, beleértve a modern vezetéstámogató rendszereket is.
Ami persze a legfontosabb, az a lemezek alatt rejtőzik: a 2,9 literes, duplaturbós V6-os egység 380 tagú ménest kínál, ami 20 lóerővel több, mint a frissítés előtti verzió esetében. Ugyanennyivel nőtt a nyomaték is, amely immár 520 Nm, így a Porsche PDK automata váltójával és a Sport Chrono csomaggal együtt 4,7 másodperc alatt tudható le a 0-100-as sprint, míg a végsebesség 261 km/h – Sport Chrono csomag nélkül egyébként 2 tizeddel rosszabb a gyorsulási adat.
Talán a legjobb egyveleget adja a GTS kivitel - galéria
A GTS verzióhoz természetesen nagyobb fékek, 20 colos keréktárcsák, 1,5 centis ültetés, sportosságra hangolt adaptív (a Porsche szótárában PASM) futómű és egyéb finomságok is járnak, de felárért akár karbon-kerámia fékek és légrugózás is kérhető – utóbbival további 1 centit lehet süllyeszteni az autón. A hanghatásokról a GTS-hez hangolt sportkipufogó gondoskodik. A frissített Macan GTS egyébként máris rendelhető.