Bő öt évvel ezelőtt 3,6 literes V6-os turbómotorral csavarta el a fejünket a Porsche Macan Turbo - azóta viszont már sok víz lefolyt a Dunán. Időközben láthattunk 440 lóerős változatot is az eredetileg 400 lóerős modellből, majd jött a modellfrissítés és a szigorodó normák, ezzel pedig átmenetileg leköszönt a csúcsmodell. Eddig.
Most viszont itt a felfrissült Macan Turbo, ami, ha nem is erősebb, mint valaha, legalább nem is gyengébb. Ez is nagy szó, ugyanis az új erőforrás 20 százalékkal kisebb. Igaz, a 2,9 literes V6-os biturbó erőforrást eleve sportmotornak fejlesztették (többek között az Audi RS5-ben is ez dolgozik), így nem csoda, hogy 440 lóerőre (5700-6600) és 550 Nm nyomatékra is képes (1800-5600). Utóbbi persze így is szűkebb tartomány, mint a korábbi motoré, de a nagyobb mértékű feltöltés ellenére legalább hasonló reakciókat ígérnek a mérnökök, mivel a turbókat a hengerekhez közel helyezték el.
3,6 helyett 2,9 literes motor, 440 lóerő, 550 Nm
A hétsebességes duplakuplungos automata széria, mint ahogy az összkerékhajtás is, ami a rajtautomatikával együtt 4,3 másodperces 0-100-at tesz lehetővé. A friss Macan Turbo végsebessége 270 km/h, vegyes fogyasztása pedig 9,8 l/100 km a gyári adatok szerint.
Nem csak gyorsult a modell, de a lassulási képességeket is fokozták a gyáriak, köszönhetően a széria Porsche Surface Coated Brake (PSCB) fékrendszernek, amely a speciális bevonatnak köszönhetően gyorsabban reagál, tovább bírja és 90 százalékkal kevesebb fékport hagy maga után, mint hagyományos társaik. A különösen fényes tárcsákról és a fehér féknyergekről könnyű beazonosítani a PSCB-t, amely a többi Macan modellhez is elérhető opcionálisan. A modell extralistáján átdolgozott légrugózást és kerámia kompozit fékrendszert is találunk, a 20 colos kerekek szériában jönnek (opcionálisan pedig nagyobbak is kaphatók).
Szériában kapja a Porsche innovatív új fékjeit
A kiváló alapfelszereltséget bizonyítják az adaptív, elektromosan állítható sportülések, amelyek finom bőrkárpitozást kapnak, de az Alcantara tetőkárpit is alapból jár, nem is beszélve a 10,9 colos központi rendszerről Porsche Connect-tel és a 14 hangszórós (665 W) Bose hangrendszerről. A modellhez újdonságként vezeték nélküli töltő, fűthető szélvédő, ionizátor és torlódási asszisztens is elérhető.
Digitalizációban abszolút élvonalbeli - galéria
A megújult Porsche Macan Turbo már rendelhető, de ahogy eddig, úgy most sem lesz olcsó mulatság, de hozzávetőlegesen 32 milliós alapára már elég sok tételt tartalmaz. De tény, hogy más prémium gyártók csúcsmodelljei ebben a kategóriában 500 lóerő felett járnak.