A frissített Porsche Macan-t már a nyár derekán láthattuk, azonban az új szabályozások miatt csak most kezd kiteljesedni a motorpalettája. A 245 lóerős kétliteres, négyhengeres beszálló modell után most itt az izgalmasabb S verzió, amely egy új V6-ost kapott.
A friss fejlesztésű, háromliteres V6-os részecskeszűrővel rendelkezik, csúcsteljesítmény pedig 354 lóerő. Emellett maximális nyomatéka 480 Nm, így 14 lóerővel és 20 Nm-rel többet kapunk, mint a frissítés előtti verzió esetében. Mindez pedig meglátszik a 0-100-as sprintidőn is, ami egy tizeddel jobb a frissítés előtti változatnál (5,1 másodperc), miközben a Macan S végsebessége 254 km/h. A vegyes fogyasztás 8,9 l/100 km. Az új motor a hengersorok közé elhelyezett kettős megfúvású turbófeltöltőnek köszönhetően élesebb reakciókat és gyorsabban felépülő teljesítményt ígér.
Nem csak erősebb, közvetlenebb és élénkebb is az új motor
Az új erőforrást leszámítva, mivel egy modellközi frissítésről van szó, nagy csodákat nem kell várni az újítások terén, de a Porsche mérnökei rendszerint alapos munkát szoktak ilyenkor végezni, és ez most sem volt másként. Szemből ugyan kevesebb a változás, de a mostantól alapáron LED-es, új nappali menetfénnyel megáldott fényszórók és a finoman átrajzolt lökhárítók mellett a hátsó fénytesteket immár az új Cayennehez hasonlóan az autó teljes szélességét elfoglalják, ami sötétben nagyon látványos kiállást kölcsönöz. Természetesen négy új szín és friss 20 illetve 21 colos keréktárcsák is elérhetők lettek.
Az új hátsó lámpatest a frissítés leghangsúlyosabb újdonsága
Az utastérben – ahogyan arra számítani lehetett – a korábban még a Panamerában bemutatkozott friss multimédiás rendszer jelenti a legnagyobb újdonságot, aminek nagyobb helyet igénylő, szélesvásznú, 10,9 colos érintőképernyője miatt a megjelenítő mellől az alá kerültek a középső légbeömlők. Ezzel jóval modernebb képet fest belül is a Macan. Ezen kívül egyébként friss kormánykerék és néhány egyéb apróság is bekerült az autóba. A gyáriak a futóművet is újrahangolták és új gumikat szerelnek a frissített Macanra, míg technológia terén a félig önvezető dugóasszisztens jelent majd újdonságot.
Megújult a váltó környéke és a kormánykerék is, de a főszerepet a 10,9 colos kijelző kapja
A 245 lóerős Macan induló ára nagyjából 20 millió forint környékén alakul, míg a 354 lóerős S kivitel nagyjából 22,4 millió forinttól kapható. Nem árulunk el nagy újdonságot azzal, hogy hamarosan Turbo és GTS kivitelekkel is bővül a paletta - utóbbi sportosabb hangolást és a V6-os még erősebb, 380 lóerő körüli verzióját, míg előbbi 400 lóerőnél nagyobb teljesítményt kap.