A Jeep felvette azt a kesztyűt, amit a Ford dobott elé a Bronco formájában. A Jeep Wrangler Rubicon 392 ugyanis V8-as motorral jelent meg, amire bő 40 éve nem volt példa a gyártónál. Az autó ráadásul mást is fel tud mutatni a nagy motoron kívül.

A gyártásra kész változat nagyrészt megegyezik a nyáron (a Broncóval együtt) bemutatott koncepcióval, de a motor terén akad különbség. Szerencsére ennek csak örülhetünk. A 6,4 literes szívó Hemi ugyanis 20 lóerővel erősebbé vált, így már 476 lóerős, nem mellesleg közel 640 Nm-es nyomatékkal is bír. A Torque Reserve rajtautomata segítségével 5 másodpercen belüli 0-100-as szintidő várható, miközben a negyed mérföldet 13 másodperc alatt megfuthatja az autó. Nyolcfokozatú automatája újdonság a Wranglerek között, aktív kipufogórendszerében padlógázra, vagy akár a vezető utasítására is nyílhatnak a szelepek.

Kell a levegő a motornak

A hasmagasságot mintegy 5 centivel emelték meg, emellett egyedi geometriájú Fox lengéscsillapítókat és 33 hüvelykes abroncsokat kap a 392, vagyis a terepképességek terén sem kell kompromisszumot kötni. Az állandó összkerékhajtás, a 2,72-es lassítóáttételű „felező”, illetve a négy üzemmód, továbbá a vastagabb csőfalakkal megerősített első-hátsó Dana 44 tengely egyaránt a mostoha körülmények közötti továbbhaladást biztosítja. Ezenfelül elektronikus differenciálzár és akár 48:1-es áttétel siethet a sofőr segítségére.

A motorháztetőre vágott légbeömlő nyílás ellenére bő 80 centis gázolómélységgel büszkélkedhet a V8-as kivitel. Háromszintű csatornával kialakított Hydro-Guide légbeömlő rendszer védi a motort a víztől és a sártól akkor is, ha a motorháztetőt sár borítja, vagy éppen hullámzik rajta a víz. A hűtőrácsot a V8-as nagyobb hűtési igénye miatt átalakították, Rubicon 392-es jelvényeket helyeztek el az autón, ami egyébként speciális keréktárcsákat is kap – ezek a csúcsmodellről árulkodó külső részletek. A beltérben alapáras a bőr kárpit, illetve számos szórakoztató- és biztonsági tétel is. Akinek ez nem elég, a Mopar katalógusában válogathat a kiegészítők között.

Ismét egy V8-assal szerelt Jeep

A Jeep még nem mondta ki, hogy kizárólag négyajtós Rubicon 392-ket készítene, de minden jel erre mutat. Árat sem közöltek, de nagy tételben fogadnánk rá, hogy a V8-as lesz a legdrágább a Wranglerek sorában. A jelenlegi csúcsot a Wrangler High Altitude jelenti – nála akár további 20 százalékkal lehet drágább a 392, ami 60 ezer dolláros árat jelent. Jövő év elején indulhat a modell értékesítése, így várhatóan az ár információkra sem kell sokat várnunk.