Az X5-ből lesz még igazi M-es változat is, de az X7-ből biztosan a most bemutatkozó M50i jelenti majd a kínálat csúcsát a BMW-nél. A nagy SUV modellek enyhén sportosabb ruhával, némi dinamikát fokozó átalakítással és nem utolsó sorban 4,4 literes V8-assal gazdagodnak a nyár közepétől.
Az N63-as kódjelű biturbó 4,4 literes V8-as legújabb változata érkezett meg az X5 és az X7 lemezei alá is – éppen az, amit a 8-as kupéban már teszteltünk is. Így nem újdonság, hogy 5500 és 6000 között 530 lóerő dolgoztatja a SUV modellek 8-as automatáját és összkerékhajtását, amelyhez 750 Nm nyomaték társul már 1800-tól, hogy egészen 4600-as fordulatig maxolja ki a rugalmasság témakörét. Ez Amerikában nem is olyan hatalmas ugrás az ott már korábban bemutatott, szintén V8-as 50i modellekhez képest, ám nálunk ilyen nincs, így eddig a 400 lóerős M50d jelentette a csúcsot.
Teljesítményben szinte a korábbi M-es modellel játszik egy ligában
Amit cserébe kapunk, attól szem nem marad szárazon. A potens motor úgy cibálja a 2-2,5 tonnás óriásokat, mintha azok csak könnyű papírrepülők lennének. Legalábbis erre enged következtetni az X5 esetében 4,1 másodperces 0-100-as sprint – hogy mennyire más liga az X7, azt az is szemlélteti, hogy ott 4,5 szekundumot kell rászánni ugyanerre. A végsebességet természetesen elektronika harapja le 250 km/h-ban. Azért érdemes megemlíteni, hogy az X5-ös esetében a gyári gyorsulási adat jobb, mint a korábbi M változatál. Azért ne feledjük, hogy lesz új X5 M is, méghozzá legalább 600 lóerős teljesítménnyel.
A kettő közül az X5 jóval dinamikusabb - galéria
Hogy lehet ezt az erőt ekkora testben kezelni? Hát a mai világban egyszerűen, ha nem is harmóniában. A dinamizmus fokozását adaptív M futómű segíti (az X5-nél opcionálisan, az X7-nél szériában teljes légrugózással), az erőleadásban pedig a hátsó tengelyre szerelt önzáró differenciálmű is jelentőségteljes pozitívumokkal szolgál. Természetesen a feladathoz méretezett fékrendszert is kapunk, és az alapból 20, felárért akár 22 colos, elöl akár 275, hátul pedig 315 mm széles abroncsok is sokat segítenek majd a tapadásban – és a hatékonyság lerontásában. Utóbbiról még nem született meg hivatalos adat, de biztosak lehetünk a 10 liter feletti értékben.
A szokásos kezelést és felségjelzéseket is megkapja a duó
Egyelőre az árak is ismeretlenek, de mivel az M Performance modellek jobb alapfelszereltséggel is érkeznek, ezért (és a képességek ismeretében) meglehetősen kövér összegekre számíthatunk. Az bizonyos, hogy jócskán 30 millió feletti indulóárral számolhatunk, az X7 pedig nagyjából 6 millió forinttal lesz drágább az X5-nél.

