A Ford Mustang napjaink kedvelt sportkupéja, ami mindenképp érthető: a 450 lóerős V8-as verzió 20 millió Ft alatti árával csábító, ennyi paripát másutt legalább kétszer ekkora összegért osztogatnak. Azonban a stílusos, remek hangú és hangulatú amerikai izomautó kezd kiöregedni, az S550-es Mustang már 2015 óta közöttünk jár – nem is kérdés, a csere már érik, jövőre pedig meg is történik.

A 2023-ban érkező, immáron S650 kódnéven futó Mustang tehát már kis túlzással a küszöbön toporog. Egyes pletykák szerint egészen pontosan 2023. március a céldátum a 2024-es modellévű verzió esetében. Az Amerikában is szigorodó környezetvédelmi és fogyasztási normák miatt a kék oválosok a legendás kupé következő generációját a belsőégésű motorok mellett hibrid hajtáslánccal is kínálják majd. Az elektromos segítséggel is rendelkező variánst azonban nem kapjuk meg rögtön a modellváltáskor, sőt, a hibridet vélhetően a ráncfelvarrásra tartogatja majd a Ford.

Mi több, az eddigi kínálat még tovább bővül, hiszen a hírek szerint nem csak a hibrid rendszer érkezése jelent újdonságot a palettán, hanem újdonságként összkerékhajtás is választható lesz.

A következő Mustang a jelenlegi generáció alaposan frissített platformjára épül. A motorháztető alatt a beszálló modellben marad a 2.3 EcoBoost négy hengerrel, ezt követi a remek és általunk is tesztre fogott ötleteres V8, míg a kínálat csúcsán jelentkezik egy új, 5,2 literes nyolchengeres, Predator néven, ráadásul kompresszoros kényszerlélegeztetéssel megspékelve.

Persze sokan már azt is találgatják, mikortól lehet majd teljesen elektromos Mustangot kapni, persze itt nem a már meglévő, Mach-E ötajtós crossoverről, hanem az esszenciális kétajtós modellről van szó. A hírek és eddigi értesülések alapján 2028 decemberében debütálhat a tisztán villanyos sportmodell: az új, 2023-ban érkező S650-es generáció 2028-as leköszönése egyben azt is jelenti, ez lesz az utolsó, belsőégésű motorral is kapható ikon. Feltéve, hogy nem változnak addig a dolgok.