A Nissan aztán nem teketóriázott az elektromos autózásban mérföldkőnek tekinthető Leaf legújabb, igencsak kecsegtető (csúcs)változatának piaci bevezetésével: a 62 kWh kapacitású akkumulátorral felszerelt modell épp, hogy bemutatkozott a héten a Los Angeles-i CES kiállításon, máris megrendelhető hazánkban.
Első ízben egy minden jóval ellátott, limitált, „Leaf 3.ZERO e+“ nevű felszereltségi szinttel lesz elérhető a modell, de a potenciális ügyfelek számára jó hír, hogy később szerényebb szintekhez is párosítható lesz a Leaf most bejelentett bivalyerős hajtáslánca és igazán nagyra nőtt akkupakkja.
Sokan várták már a nagyobb akkus kivitelt - végre megérkezett
Számszerűsítve a dolgokat a 3.ZERO e+ kivitel esetében 217 lóerős csúcsteljesítményről, 340 Nm-es maximális forgatónyomatékról, mindössze 7,3 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőről, 157 km/h-s végsebességről és egy új 62 kWh kapacitású akkuról beszélhetünk, ami a WLTP-s adatok szerint két töltés között akár 385 km-es hatótávot képes biztosítani. Villámtöltéssel (50 kW) különben 90 perc alatt tölthető fel 20-ról 80%-ra az akkucsomag. Az új akkunak egyébként 25%-kal nagyobb az energiasűrűsége és 55%-kal nőtt energiatároló-kapacitása.
Összehasonlításképp, a nemrégiben debütált aktuális Leaf szerényebb változata (ami továbbra is elérhető marad a kínálatban) megfelelő adatai: 150 lóerő, 320 Nm, 7,9 másodperc, 144 km/h, 40 kWh és 270 km – ez esetben persze a töltés is rövidebb, villámtöltő esetén 60 perc 20-ról 80%-ra. A 62 kWh-s Leaf egyetlen hátránya egyszerűbb kvalitásokkal büszkélkedő testvéréhez képest 150 kilóval magasabb önsúlya, ami így 1730-1790 kg között mozog a felszereltség függvényében.
217 lóerő, 340 Nm, 62 kWh és 385 km és 12,9 millió forint – ezek a fő paraméterek
Na meg persze az új változat legnagyobb ‘hendikepje’ borsos vételára: 62 kWh-s Leaf azonos felszereltséggel 1,9 millió forinttal kóstál többet a 40 kWh-s változatnál, ami azt jelenti, hogy az új, limitált 3.ZERO szinten állami támogatás nélkül listaáron 12,4/14,3, állami támogatással pedig 10,9/12,8 millió forintban állapodik meg a 40/62 kWh-s Leaf Zero ára.
A modell legnagyobb konkurense kétségtelenül a kicsit kisebb Hyundai Kona Electric, amelynek ára hasonló kvalitásokkal (204 lóerő, 395 Nm, 64 kWh, 446 km) és még kedvezőbb garanciális feltételekkel – állami támogatással együtt – 11,8 és 13,7 millió forint között mozog. És rövidesen érkezik (talán kicsit elérhetőbb áron) a Kia Niro hasonló specifikációjú elektromos változata, majd pedig a szintén egyazon hajtásláncot és 64 kWh-s akkut használó, de drágább elektromos Kia Soul.
Új központi rendszer és továbbfejlesztett e-Pedal is jár a csúcs Leaf-hez
Ennek ellenére a Leaf továbbra is sikerre van ítélve: 2018-ban például az új Nissan LEAF volt a legkeresettebb elektromos jármű Európában, a kontinensen 40 000 darab talált belőle gazdára. Magyarországon 627 darab forgalomba helyezéssel zárta az évet a modell és 2018 decemberében a jubileumi 1.000 darabos eladást is elérte a LEAF hazai történetében. Eddig tehát összesen 1.055 (új) Nissan LEAF tulajdonos választotta a tisztán elektromos autózást hazánkban 2013 óta.

