Még be sem mutatták, már tudtuk, hogy az aktuális Nissan Leaf egy igazán tekintélyes akkupakkal is rajthoz áll majd, ám a piaci bevezetése a 40 kWh-s csomaggal történt, amit elődjénél kedvezőbb ár-érték aránya okán így is komoly előrelépésként élhettünk meg. Most pedig a CES-en lehullott a lepel a 62 kWh-s verzióról is.
A Leaf e+ nevet viselő modellváltozat bő másfélszer annyi energiát képes magával szállítani, ami az európaihoz képest sokkal szigorúbb amerikai normák alapján bő 360 kilométer megtételére elég egy feltöltéssel. Az alapváltozatnál ez az érték 240 kilométer, ami az állandó autópályás használatot leszámítva meg is felel a valóságnak. A fejlődés tehát kézzel fogható, a hatékonyság pedig legfeljebb egy nüánsznyit romlott a nagyobb/nehezebb akkumulátorcsomag dacára.
Sokan várták már a nagyobb akkus kivitelt - végre megérkezett
Az új verzióhoz a Nissan gyorsabb, 70 kW-os töltési rendszert fejlesztett, amivel megfelelő betáplálás esetén hasonló gyorstöltési időket érhetünk el, mint a 40 kWh-s Leaf esetében – csak éppen tovább mehetünk vele. Ez azt jelenti, hogy egyetlen óra gyorstöltéssel akár 300-350 kilométeres hatótávot is belepréselhetünk a modellbe – de ez persze a legpozitívabb szélsőérték, ami ritkán fog bekövetkezni. A hírekkel ellentétben ugyanis a nagyobb akkucsomag sem kapott folyadékhűtést, a léghűtés maradása pedig azt jelenti, hogy nagy melegben biztosan nem lesz képes olyan gyors töltésfelvételre a modell, mint ahogy azt a gyári adatok megelőlegezik. Emellett pedig azt is tudjuk, hogy a nagy hideg sem éppen a villanyautók barátja.
Nagyobb hatótáv, fokozott erő, gyorsabb tölthetőség - ha bírja a hagyományos léghűtés
Nagyobb akku egyenlő nagyobb teljesítmény – nagyjából ez a helyzet az elektromotorok világában, ami alól a Leaf e+ sem kivétel. A 150 lóerős alapverzióval szemben itt nagyjából 205 lóerőt és már alapjárattól elérhető közel 340 Nm-es csúcsnyomatékot kapunk, amivel nagyjából 7 másodperc körüli 0-100-as gyorsulásra számíthatunk (hivatalos adatot még nem közölt a Nissan). Bár irreleváns, de a 144 km/h-s végsebesség is emelkedik – ezúttal akár 169 km/h-val is száguldozhatunk a hatékonyság jelentős romlása mellett.
Az ún. e-Pedal rendszer is tovább fejlődött, például nagyobb visszatöltésre, vagyis nagyobb „motorfékre” vagyunk képesek a gázpedál visszaengedésével, miközben az „egypedálos” elvű rendszer működésén is csiszoltak a fejlesztők. Emellett a központi rendszer is megújult: az immár 8 colos kijelző sokkal modernebb szoftvert is futtat.
Új központi rendszert és továbbfejlesztett e-Pedalt is kapunk
A Leaf e+ várhatóan a tavasz végével érkezik meg a hazai kereskedésekbe, a nagy kérdés vele kapcsolatban pedig az árazása lesz. Egyes pletykák kétmilliós felárat emlegetnek, ami egészen csábító lenne, ha a hatékonyabb folyadékhűtést is üdvözölhetnénk a fedélzeten, anélkül viszont már nem olyan egyszerű a kérdés. Mindenesetre az állami támogatással listaáron 9,75 milliós alapmodellhez képest a nagyakkus kivitelnél közel 12 milliós induló árra számíthatunk, ami nagyjából megegyezik a 64 kWh-s akkucsomaggal elérhető elektromos Hyundai Kona árával.

