A Kia Soul harmadik generációja, pontosabban a divatos, vidám doboz tengerentúli verziója épp a napokban ünnepelte világpremierjét a Los Angeles-i Autószalonon, de a koreaiak időközben kiadtak néhány fotót az európai változatról is. A Soul nálunk csak elektromos meghajtással lesz elérhető, az autó specifikációi viszont igencsak kecsegtetőek.

A 64 kWh kapacitású lítium-polimeres akkumcsomag a 204 lovas (150 kW) villanymotorral együtt a hazánkban már (a másfél milliós állami támogatással együtt 11 millió forinttól) rendelhető ‘nagy akkus’ Hyundai Kona konszerntestvértől érkezik. Azt is tudjuk, hogy a 395 Nm-es maximális forgatónyomaték leadására képes egység az első kerekeket hajtja egy egyokozatú, fordulatszám-csökkentő áttételen keresztül. Az elektromos rendszer feszültsége 356 V.

A képeken látható kék Soul már az európai specifikációjú (elektromos) változat – galéria

A Hyundai Kona electric a 64 kWh-s akkuval a gyári adatok szerint 7,6 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, közel 170 km/h-s végsebessége az elektromos autók táborában ritka magas, akárcsak 482 km-es gyári hatótávolsága – ráadásul a Soul-hoz is széria 100 kW-os villámtöltő révén 1 órán belül feltölthető a méretes akkucsomag, persze megfelelően potens töltő esetén.

Az elektromos új Soul műszaki adatait egyelőre nem ismerjük, de a fenti adatokból nem nehéz a valósághoz közeli konklúzióra jutni, csupán azt kell figyelembe venni, hogy a Soul egy mérettel nagyobb a Konánál: így 8 másodperc körül (vagy akár azon belüli) 0-100 km/h-s sprintidővel, 160 km/h feletti végsebességgel és 450 km körüli gyári hatótávolsággal számolhatunk, ami hétköznapi körülmények között is megközelítheti, sőt, akár el is érheti a 400 km-t.

Az elektromos Kia Soul a piac egyik legkívánatosabb villanyautójának ígérkezik

Ez azt jelenti, hogy a Soul egy igazán ideális elektromos autó lesz, hiszen divatos, kockaformája tágas és praktikus utasteret rejt, bivalyerős motorja kiváló menetteljesítményeket biztosít számára, a 64 kWh-s akkucsomag pedig bőven lehetővé teszi, hogy ne csak városi autóként tekintsünk rá. A végre igényesebb, többlengőkaros hátsó futómű jó vezethetőséget ígér, az utasteret pedig jól eltalálták a koreaiak és modern extrákból Dunát lehet rekeszteni.

Az elektromos meghajtással rendelkező kompakt konkurenseknek helyében tehát nem lennénk túlságosan nyugodtak, a Soul ugyanis alaposan felforgathatja az elektromos családi autók piacát. A Konához elérhető kisebb, 39 kWh-s akku (és a hozzá tartozó gyengébb, 135 lovas villanymotor) érkezéséről a nagyobb Soul esetében különben egyelőre nincs hír.

Tágas, praktikus és menő a beltér, modern extrákból pedig nincs hiány – galéria

A vételárakat egyelőre csak megtippelni lehet, de a kisebb méretű, 64 kWh-s Kona electric árából kiindulva mi – az állami támogatást is beleszámolva – 12 millió forint körüli indulóárra számítunk, ami soknak hangzik (és valóban nagyon sok) egy kompakt elektromos autóért, azonban a Soul tudásának ismeretében teljesen reális. Az új Soul-ról részletesebben bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.