Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mi már a márciusi Genfi Szalonon ott toporogtunk a BMW standjánál, amikor a bajorok élőben első ízben leplezték le tavaly decemberben beharangozott legújabb büszkeségüket, a csodás vonalakkal megáldott 6-os Gran Coupé-t, amely a sportos család harmadik tagja. Néhány hete Magyarországra is megérkezett az autó, mi pedig immár hazai pályán is megismerkedhettünk a négyajtós luxuskupéval.

Nálunk is bemutatkozott a 6-os Gran CoupéDe lássuk csak, hogy pontosan mivel is van dolgunk! Nem titok, hogy már jó ideje munkálkodott a BMW a Mercedes-Benz CLS igazi ellenfelének megteremtésén (bár mint tudjuk, a csillagosok egy lépéssel ismét előrébb járnak, hiszen a napokban hozták ki a CLS puttonyos változatát), hiszen a kemény versenyben még egy aprócska szeletet sem szabad átengedni az ellenfélnek. A remekmű végül a 6-os Coupéból készült el, mely nem okoz csalódást: minden porcikáján érezni nemesi származását.

Hiába a válság, a presztízsmárkák között még az ínségesebb időkben is véres harc dúl, s a CLS után ráadásul az Audi is feladta a leckét a remek A7-tel, de mint tudjuk, a BMW szakembereit is kemény fából faragták és ennek megfelelően a lehető legtökéletesebb eredményt igyekeztek létrehozni.

Kívülről majdnem akkora, mint egy 7-es - galériaMár a kiindulási alap, azaz a 6-os Coupé második generációja is igazán kecses és szépséges darab, így gyakorlatilag fel sem merült annak a lehetősége, hogy nehézkes összhatás alakuljon ki a végére. Ennek ellenére a méretek tekintetében sem vall szégyent a németek új négyajtós kupéja, amely dimenzióit tekintve talán a Porsche Panamerához áll a legközelebb, de egy 7-esnél is alig kompaktabb: hossza 5007 mm, szélessége 1894 mm (a 6-os kupéval megegyezően), magassága pedig 1392 mm - ezzel a 6-os Gran Coupé összesen 112 mm-rel hosszabb, illetve 27 mm-rel magasabb az alapul szolgáló kétajtós kupénál.

A látvány tekintetében nem lehetünk kritikusak, az összkép könnyed, a vonalvezetés finom, a részletek pedig igényesek és a végletekig kidolgozottak. A stílusjegyeket illetően nagy meglepetés nincs, a BMW védjegyeivé vált jellegzetességek, valamint a bajorok friss formanyelve minden elemen tetten érhető. A habot a tortán a A tervezők beleadtak apait-anyaitkiállított autó (ami ráadásul bekerült a tesztparkba, úgyhogy rövidesen vallatóra fogjuk) eddig még nem látott, csodás matt-metál speciális fényezése adja.

Az utaskabin sem kevésbé ínycsiklandó, a kellemes bőr amellett, hogy mindent beborít, látványos és szép varrást kapott. Az ülőhelyek számánál a forgalmiban a CLS-hez hasonlóan és az A7 5-ével ellentétben sajnos csak a 4-es szám fog állni, de cserébe a fejteret leszámítva királyi kényelem fogadja a Gran Coupé utasait. A (majdnem) kompromisszummentes helykínálat ellenére a poggyásztér sem szenvedett csorbát: 460 literes térfogatával bizonyosan eleget tesz a tulajdonosok igényeinek.

A motorháztető alatt kezdetben összesen háromféle erőforrás teljesíthet szolgálatot. Benzinesek terén az alapot a 640i jelenti, azaz az N55-ös kódszámra hallgató A motorkínálat egyelőre 313-450 lóerőig terjedháromliteres, kettős megfúvású, ám 'csak' egy turbótöltővel szerelt 320 lóerős és 450 Nm-es csúcsnyomatékú sorhatos, amely 5,4 másodperces 0-100-as sprintre, illetve 250 km/h-s végsebességre teszi képessé a 6-os Gran Coupét.

A nagyravágyóbbak szomját a 650i csillapíthatja: a jól ismert 4,4 literes ikerturbós V8 a hangulatteremtés mellett a erő fellegvára is, teljesítménye 450 lóerő, csúcsnyomatéka pediglen gigászi 650 Nm. Mindez 4,6 szekundumos gyorsulásra (összkerékhajtással 4,5 mp), illetve az elektronika által korlátozott 250 km/h-s végsebességre elegendő.

A kényelmes utastér csak 4-személyesA végére maradt a 640d, melynek lendületességéről a remek háromliteres, egy nagyobb és egy kisebb turbó által lélegeztetett sorhatos dízelmotor 313 lóereje illetve 630 Nm-es maximális nyomatéka gondoskodik.

Annak ellenére, hogy a 40d a kínálat leggyengébb tagja, ugyanúgy 5,4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra, mint a 640i, végsebessége pedig szintúgy 250 km/h-ban korlátozott. Ugyan még nem jelentették be a bajorok, ám mi biztosra vesszük, hogy előbb-utóbb a 40d háromturbós testvérét, az azonos blokkon alapuló háromliteres 50d-t is köszönthetjük a kínálatban, amely 381 lóerőt biztosít majd a sofőr számára.

Később persze egy 560 lovas M6 Gran Coupé érkezését sem tartanánk kizártnak, hisz' a konkurencia is piacra dobta már hasonlóan izmos "S", illetve "AMG" modelljeit, hogy az 550 lóerős Porsche Panamera Turbo S-ről ne is beszéljünk. A sebességváltás feladatát minden esetben a jól ismert nyolcsebességes ZF automatára bízzák a bajorok, a 650i-hez pedig akár xDrive összkerékhajtás is kérhető.

Ide kattintva megnyílik a gyári galériaA hazai bevezetéssel egyidejűleg az importőr természetesen be is árazta a típust, és a teljes felszereltség-lista egyaránt ismertté vált. Természetesen már az alapfelszereltséget vizslatva is a bőség szó jut eszünkbe, ehhez pedig pénztárcánk méretétől függően többek között éjjellátó asszisztenst, M-csomagot, különféle bőrkárpitokat választhatunk, de nem maradhat ki a felsorolásból az adaptív futómű, a teljes aktív biztonsági és multimédiás arzenál, a LED technikával készült fényszórók vagy a prémium hangzást nyújtó, méregdrága Bang&Olufsen audiorendszer sem, mindez persze a teljesség igénye nélkül. Aki pedig egyediségre vágyik, különleges betétekkel, színekkel illetve bőrökkel varázsolhatja különlegessebbé saját autóját a többiekénél.

22,8 millió forint ide a beszálló - galériaNézzük csak az árakat: 640i-ként listaáron 22.818.000 forintért hozhatjuk el az új 6-os Gran Coupét a BMW kereskedésekből, míg a jelenlegi kínálatban kapható másik modellváltozat, a 640d 313 lóerővel és szintúgy hat hengerrel kereken egymillióval többet kóstál, indulóára 23.818.000 forint (mi előbbit ajánlanánk, a finom 40i egység karaktere csodásan passzol a luxuskupéhoz). Ezzel együtt érdemes megjegyezni, hogy a 6-os Coupé-val szemben a Grand Coupé felára 663.000 forint, azaz a két plusz ajtó és a valamivel tágasabb hátsó sor felára ennyi.

Természetesen a normafelszereltségről ezúttal sem feledkezünk meg, ez az alapárakhoz képest nagyjából egymillió forintos többletet jelent, azaz egy józanul, igényesen felszerelt négyajtós 6-ost épp 24, illetve 25 millió alatt tudunk elhozni. Rövidesen csatlakozik az árlistához a 450 lóerős 50i kivitel is, amely erőforrás - legalábbis egyenesekben - már-már sportautót varázsol a kéttonnás négyajtós kupéból, bár a finomságnak természetesen busásan megkéri majd az árát a BMW. Amint fentebb már említettük, a csodaszép konfigurációjú 6-os Grand Coupé tesztautót rövidesen megkaparinthatjuk: ígérjük, szokásunkhoz híven alaposan megvizsgáljuk az autót.

Az 560 lóerős BMW M5-tel is találkoztunkA kiskunlacházi repülőtéren megrendezett 6-os Grand Coupé leleplezés mellett különben finom különlegességekkel kedveskedett a BMW az újságíróknak: ha nem is vezethettük, de találkozhattunk többek között a vadonatúj M5-össel és az 5-ös ActiveHybrid-del, ezeken kívül pedig gyakorlatilag minden BMW-modellt volt szerencsénk kipróbálni; a ’nagyokat' közúton, számos 1-es és 3-as sorozatot különféle hajtáslánc variációkkal pedig kibójázott, izgalmas vezetéstechnikai pályán, ahol meglepően jól szerepeltek a teljesen szériaállapotú példányok.

A kiskunlacházi reptéren szinte az összes BMW-t vallatóra foghattuk - galéria

Az autókról érdemi újdonságot nem tudunk előző tesztjeinkhez hozzáfűzni, a szorgos importőrnek köszönhetően ugyanis már minden ott látott BMW-t volt alkalmunk korábban alapos próbának alávetni. Ám azt ismét megerősíthetjük, hogy ha vezetési élményről van szó, továbbra is az 1-es széria a kínálat tuti tippje, míg az ugyanúgy könnyed F30-as 3-asnak szintén nagyon finom, akár ’pálya-kompatibilis', igen pontos futóműve van - a nagyokat pedig úgyis kényelmükért, eleganciájukért szeretjük.