Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Értjük mi a filozófiát: a nagytestű E-osztály kombi változata után a kecses ívű CLS nemrégiben bemutatott puttonyos kiadása más vásárlóközönségnek szól, a szebben formált ívek miatt pedig az elegánsabb Shooting Brake utónév illeti őt. Az izgalom viszont most hág a tetőfokára: bemutatkozik a 63 AMG kiadás is.

A hagyományosabb modell gyári galériájához kattintson a képre!

4- helyett 5-személyes, és jobb a fejtér hátulAz általunk már két ízben is tesztelt (a hátsókerekes CLS 350 CDI-ről itt, míg az összkerekesről az Audi A7-tel összehasonlítva itt olvashatnak) négyajtós CLS-hez képest az újdonság kimondottan fontos előnyöket képes felmutatni, úgyhogy mindenképp megfontolandó ajánlat lehet a leendő CLS-vásárlók számára.

Mindenekelőtt kiemelendő, hogy az eddigi négy helyett ötszemélyes kialakítással szállítja a Mercedes a típust, ami már önmagában is jelentős plusz érv, de ezen felül az egyenesebb tetővonalnak köszönhetően a hátul ülők fejtere is bőségesebb, vagyis családi autónak lényegesen jobb a Shooting Brake.

Egyelőre luxus belsővel - a gyári AMG-galéria hamarosan érkezik.

Ezen megállapításról tesz tanúbizonyságot az alaphelyzetben 590, s az üléseket előrebillentve 1550 literes, felárért akár gyönyörű ’Designo’ fapadlóval is rendelhető Fából is lehet a csomagtérpadló - galériaraktér is, ami sokkal több poggyászt képes elnyelni a 'szedán’ 520 literénél. Technikai fronton a két testvér között a legjelentősebb differencia talán az, hogy a Shooting Brake a hátsó tengelyen szériában légrugós felfüggesztést kap.

Minden egyéb gyakorlatilag teljesen megegyezik az eddigi, ám természetesen továbbra is kínálatban maradó CLS-ével. A motorpaletta a sportos AMG-verzióval együtt két gázolajos és három benzines erőforrásból áll, a hétsebességes, start/stop rendszerrel kiegészített automataváltó mindegyik verzióhoz szériában jár, a 350 CDI és az 500-as kivitel pedig a hátsókerékhajtáson kívül a 4Matic összkerékhajtással is elérhető. A szívómotorok kedvelői azt a takarékos, szép hangú 3,5 literes 306 lóerős V6-os benzinest választhatják, amit mi alig egy hete az új SL-ben teszteltünk, és mellesleg nagyon szerettünk. A CLS 500-ban dolgozó bivalyerős 408 tagú ménest mozgósítani képes 4,7 literes V8-as benzinest két turbó lélegezteti, ahogy a leleplezés tárgyát képező 63 AMG sportkivitel 5,5 literes V8-asát is.

Mercedes CLS sh. br. 250 CDI 350 CDI / 4M 350 B.E. 500 / 4M 63 AMG / PP
Lökettérfogat (cm3) 2143 (S4) 2987 (V6) 3498 (V6) 4663 (V8) 5461 (V8)
Csúcsteljesítmény (le) 204 / 4200 265 / 3800 306 / 6500 408 / 5000 525 (558)/5500
Csúcsnyomaték (Nm) 500 / 1600 620 / 1600 370 / 3500 600 / 1600 700 (800)/1700
Gyorsulás (0-100 km/h) 7.8 mp 6.6 / 6.7 mp 6.7 mp 5.3 / 5.3 mp 4.4 / 4.3 mp
Végsebesség (km/h) 235 250 / 250 250 250 / 250 250 /280
Váltófokozatok/típus 7, aut. 7, aut./7, aut. 7, aut. 7, aut./7, aut. 7, DCT (DSG)
Átlagfogy. (l/100 km) 5.3 (D) 6.0 / 6.6 (D) 7.3 (B) 9.2 / 9.8 (B) 10.1 (B)
CO2-kibocsátás (g/km) 139 159 / 174 169 214 / 229 235
Hosszúság (mm) 4956 4956 4956 4956 4956
Szélesség (mm) 1881 1881 1881 1881 1881
Magasság (mm) 1413 1413 1413 1413 1413
Tengelytáv (mm) 2874 2874 2874 2874 2874
Csomagtartó térf. (l) 590 - 1550 590 - 1550 590 - 1550 590 - 1550 590 - 1550
Fordulókör (m) 11, 3 11, 3 11, 3 11, 3 11, 3

Ismerős kiegészítők fogadnak - galéria hamarosanEz szériában 525 lóerőt és 800 Nm-t tud, ám ha a leendő tulajdonos megrendeli a méregdrága, többek között még komolyabb fékrendszert, 250 helyett 280 km/h-ban limitált végsebességet, önzáró hátsó differenciálművet, mi több, egy vezetéstechnikai kurzust is tartalmazó 'Performance' csomagot, akár 558 lóerővel és brutális 800 Nm-rel garázdálkodhat.

Bizonyára mondanunk sem kell, az AMG-féle V8-as már-már szuperautós menetteljesítményekkel ruházza fel a kéttonnás, puttonyos CLS-t. Az AMG kivitel további érdekessége, hogy hétsebességes automataváltója a többiekével ellentétben nem bolygóműves, hanem duplakuplungos rendszerű - a négy előre választható vezérlés közül a leggyorsabb pedig 100 miliszekundumos váltásokat is lehetővé tesz.

Egy finom példány listaáron legalább 25 millióAz öt méter hosszú CLS Shooting Brake-et a szeptemberi Párizsi Autószalonon már biztosan láthatjuk, és a típus valószínűleg még az idei év során megérkezik a hazai Mercedes-kereskedésekbe. Ám amennyiben beleszerettek a modellbe, érdemes elkezdeni a gyűjtögetést: számításaink szerint a legolcsóbb kivitel alapáron közel 19 millió forintba fog kerülni, míg a 63 AMG-ért minimum 36 milliót kell majd fizetni - egy igényesen összekonfigurált 350 CDI listaáron körülbelül 25-27 millió forintba fájhat - sajnos a szépnek és a jónak nagyon megkérik az árát, főleg a Mercedesnél.