
Értjük mi a filozófiát: a nagytestű E-osztály kombi változata után a kecses ívű CLS nemrégiben bemutatott puttonyos kiadása más vásárlóközönségnek szól, a szebben formált ívek miatt pedig az elegánsabb Shooting Brake utónév illeti őt. Az izgalom viszont most hág a tetőfokára: bemutatkozik a 63 AMG kiadás is.
A hagyományosabb modell gyári galériájához kattintson a képre!
4- helyett 5-személyes, és jobb a fejtér hátulAz általunk már két ízben is tesztelt (a hátsókerekes CLS 350 CDI-ről itt, míg az összkerekesről az Audi A7-tel összehasonlítva itt olvashatnak) négyajtós CLS-hez képest az újdonság kimondottan fontos előnyöket képes felmutatni, úgyhogy mindenképp megfontolandó ajánlat lehet a leendő CLS-vásárlók számára.
Mindenekelőtt kiemelendő, hogy az eddigi négy helyett ötszemélyes kialakítással szállítja a Mercedes a típust, ami már önmagában is jelentős plusz érv, de ezen felül az egyenesebb tetővonalnak köszönhetően a hátul ülők fejtere is bőségesebb, vagyis családi autónak lényegesen jobb a Shooting Brake.
Egyelőre luxus belsővel - a gyári AMG-galéria hamarosan érkezik.
Ezen megállapításról tesz tanúbizonyságot az alaphelyzetben 590, s az üléseket előrebillentve 1550 literes, felárért akár gyönyörű ’Designo’ fapadlóval is rendelhető
Fából is lehet a csomagtérpadló - galériaraktér is, ami sokkal több poggyászt képes elnyelni a 'szedán’ 520 literénél. Technikai fronton a két testvér között a legjelentősebb differencia talán az, hogy a Shooting Brake a hátsó tengelyen szériában légrugós felfüggesztést kap.
Minden egyéb gyakorlatilag teljesen megegyezik az eddigi, ám természetesen továbbra is kínálatban maradó CLS-ével. A motorpaletta a sportos AMG-verzióval együtt két gázolajos és három benzines erőforrásból áll, a hétsebességes, start/stop rendszerrel kiegészített automataváltó mindegyik verzióhoz szériában jár, a 350 CDI és az 500-as kivitel pedig a hátsókerékhajtáson kívül a 4Matic összkerékhajtással is elérhető. A szívómotorok kedvelői azt a takarékos, szép hangú 3,5 literes 306 lóerős V6-os benzinest választhatják, amit mi alig egy hete az új SL-ben teszteltünk, és mellesleg nagyon szerettünk. A CLS 500-ban dolgozó bivalyerős 408 tagú ménest mozgósítani képes 4,7 literes V8-as benzinest két turbó lélegezteti, ahogy a leleplezés tárgyát képező 63 AMG sportkivitel 5,5 literes V8-asát is.
| Mercedes CLS sh. br. | 250 CDI | 350 CDI / 4M | 350 B.E. | 500 / 4M | 63 AMG / PP |
| Lökettérfogat (cm3) | 2143 (S4) | 2987 (V6) | 3498 (V6) | 4663 (V8) | 5461 (V8) |
| Csúcsteljesítmény (le) | 204 / 4200 | 265 / 3800 | 306 / 6500 | 408 / 5000 | 525 (558)/5500 |
| Csúcsnyomaték (Nm) | 500 / 1600 | 620 / 1600 | 370 / 3500 | 600 / 1600 | 700 (800)/1700 |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 7.8 mp | 6.6 / 6.7 mp | 6.7 mp | 5.3 / 5.3 mp | 4.4 / 4.3 mp |
| Végsebesség (km/h) | 235 | 250 / 250 | 250 | 250 / 250 | 250 /280 |
| Váltófokozatok/típus | 7, aut. | 7, aut./7, aut. | 7, aut. | 7, aut./7, aut. | 7, DCT (DSG) |
| Átlagfogy. (l/100 km) | 5.3 (D) | 6.0 / 6.6 (D) | 7.3 (B) | 9.2 / 9.8 (B) | 10.1 (B) |
| CO2-kibocsátás (g/km) | 139 | 159 / 174 | 169 | 214 / 229 | 235 |
| Hosszúság (mm) | 4956 | 4956 | 4956 | 4956 | 4956 |
| Szélesség (mm) | 1881 | 1881 | 1881 | 1881 | 1881 |
| Magasság (mm) | 1413 | 1413 | 1413 | 1413 | 1413 |
| Tengelytáv (mm) | 2874 | 2874 | 2874 | 2874 | 2874 |
| Csomagtartó térf. (l) | 590 - 1550 | 590 - 1550 | 590 - 1550 | 590 - 1550 | 590 - 1550 |
| Fordulókör (m) | 11, 3 | 11, 3 | 11, 3 | 11, 3 | 11, 3 |
Ismerős kiegészítők fogadnak - galéria hamarosanEz szériában 525 lóerőt és 800 Nm-t tud, ám ha a leendő tulajdonos megrendeli a méregdrága, többek között még komolyabb fékrendszert, 250 helyett 280 km/h-ban limitált végsebességet, önzáró hátsó differenciálművet, mi több, egy vezetéstechnikai kurzust is tartalmazó 'Performance' csomagot, akár 558 lóerővel és brutális 800 Nm-rel garázdálkodhat.
Bizonyára mondanunk sem kell, az AMG-féle V8-as már-már szuperautós menetteljesítményekkel ruházza fel a kéttonnás, puttonyos CLS-t. Az AMG kivitel további érdekessége, hogy hétsebességes automataváltója a többiekével ellentétben nem bolygóműves, hanem duplakuplungos rendszerű - a négy előre választható vezérlés közül a leggyorsabb pedig 100 miliszekundumos váltásokat is lehetővé tesz.
Egy finom példány listaáron legalább 25 millióAz öt méter hosszú CLS Shooting Brake-et a szeptemberi Párizsi Autószalonon már biztosan láthatjuk, és a típus valószínűleg még az idei év során megérkezik a hazai Mercedes-kereskedésekbe. Ám amennyiben beleszerettek a modellbe, érdemes elkezdeni a gyűjtögetést: számításaink szerint a legolcsóbb kivitel alapáron közel 19 millió forintba fog kerülni, míg a 63 AMG-ért minimum 36 milliót kell majd fizetni - egy igényesen összekonfigurált 350 CDI listaáron körülbelül 25-27 millió forintba fájhat - sajnos a szépnek és a jónak nagyon megkérik az árát, főleg a Mercedesnél.
