Játsszunk el a gondolattal: piros, léghűtéses Porschéről készült képeket szeretnénk nézegetni. Ha beírjuk a keresőbe, valami ilyesmit várunk találatként. Érdekes és népszerű autó, de nem róla lesz most szó.

Pontosan egy évvel a legendássá vált farmotoros bemutatása előtt járunk: 1963-ban fejezték be az 1956 óta készített léghűtéses modell gyártását. 2,5 literes motorja természetesen négyütemű, azonban csupán három hengeres. És dízel. A jármű nyitott, leginkább egyszemélyes. Bizony, a Porsche-Diesel Super Export egy született mezőgazdasági vontató, magyarul leginkább traktor.

Szebb, mint egy új traktor

A képeken látható példány egy teljes felújításon átesett jármű, élénk piros fényezése alapján azt gondolhatnánk róla, hogy épp most vásárolta a Baktalorántházi Termelőszövetkezet. Valójában 57 éves, és az akkori kínálat csúcsmodellje. Homlokrakodója a különböző szántó-vető és egyéb mezőgazdasági feladatokban nyújthatna segítséget. Azért a feltételes mód, mert aligha akad olyan gazda, aki ezt a gyönyörű eszközt összesározná.

A belső – vagyis a tető hiánya miatt legfeljebb „belső” – elég funkcionális: bőrrel bevont ülés és egy kormány. És nagyjából ennyi, bár jegyezzük meg, hogy találunk még egy dudát is a kormányba építve. A Stuttgart-címeres Porsche jelvény már igazi ráadás, amit akár kulcstartóként is használhatunk.

Funkcionális munkahely Porsche-emblémás kulcstartóval

Persze nem a Porsche az egyetlen neves autógyártó, aki (valaha) traktort is gyárt(ott). A Fiat és a Ford egyaránt indított versenyzőt a mezőgazdasági szektorban, és természetesen meg kell említenünk Ferruccio Lamborghini nevét is, aki a sportautók gyártása előtt traktorkészítéssel kereste kenyerét.

Aki unalmasnak tartja a 911-est, a június végére tervezett esseni aukción licitálhat a veterán traktorra.