Sajnos manapság már a legvadabb sportautók esetében sem magától értetődő a hátsókerékhajtás, ami egyrészt érthető – hiszen a biztonság és a teljesítmény hatékonyabb leadása érdekében hasznos az összkerékhajtás –, másrészt viszont kissé szomorú. A Lamborghini modelljei is már alapból hajtják mind a két tengelyüket, még ha a rendszer hangolása a hátsókerékhajtást részesíti is előnyben. Az olaszok azonban tudják, hogy vannak, akiknek mindennél többet ér a tiszta hátsókerékhajtás, és számukra készítették el a Huracán EVO RWD-t.
A Huracán esetében az EVO jelölés a frissített verzióra utal, így csupán az RWD (azaz Rear Wheel Drive, mint hátsókerékhajtás) jelent újdonságot. Már a frissítés előtti változatból is létezett ilyen kivitel, ám ahogy a normál verziók, úgy természetesen ez a kivitel is erősödött az elődhöz képest. Ezúttal az 5,2 literes V10 segítségével 610 lóerőt és 560 Nm-t eresztettek a hátsó kerekekre a mérnökök a hétsebességes, duplakuplungos automata váltón keresztül. Ez ugyan 30 lóerővel és 40 Nm-re kevesebb, mint a normál Huracán EVO esetében, de mindeközben 33 kilót ledobott magáról az autó.
Így pedig ez bőven elegendő ahhoz, hogy a hátsó kerekeken keresztül egyszerre varázsolja élményhajhásszá és életveszélyes fegyverré a Huracánt. A 0-100-as sprint 3,3 másodpercre adódik, ami 4 tizeddel lassabb, mint az erősebb, összkerekes testvér esetében, ám a 9,3 szekundumos 0-200-nál már csak 3 tized a különbség, amiből jól látszik, hogy csupán az összkerékhajtásnak köszönhető jobb rajt az, ami miatt az RWD lemarad – ellenben a 325 km/h végsebesség megegyezik. Ezt persze senki nem bánja, hiszen az RWD-nél sokkal inkább az élvezetek hajhászása jelenti a vonzerőt, amit bizonyára meg is kapnak majd tőle a szerencsés tulajdonosok.
Ami a megjelenést illeti: az RWD valamivel egyszerűbb, de így is igen agresszív első lökhárítót kapott, amiről rögtön felismerhetővé válik, de hátul is van egy-két kisebb eltérés. Ugyan a gyáriak az utastérrel egyelőre nem osztottak meg fotót, belül valószínűleg hiába keresünk majd nagy különbségeket, de modern technológiákkal teletömték a gyáriak – így például van Apple CarPlay és internet elérési lehetőség is.
Balra a normál, jobbra az RWD Huracán EVO - galéria
Természetesen a P-TCS névre hallgató menetstabilizálót is a hátsókerékhajtáshoz igazították: Strada üzemmódban igyekszik maximálisan vigyázni a pilótára, Sport módban már engedi az erőcsúsztatásokat, de figyel, hogy ne legyen baj, míg Corsa programban a legjobb versenypályás idők elérésére fókuszál – arra pedig nem is merünk gondolni, hogy mi történik, ha teljesen kiiktatjuk. Habár hasonló árnyalatokat már láttunk, a képeken látható sárga szín az RWD sajátja. Magyar adókkal számolva egyébként nagyjából 67 milliós alapárról beszélhetünk, hamarosan pedig megnyílik majd hazánk első Lamborghini kereskedése is, így a beszerzéssel sem lehet majd gond.


