Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

A szóban forgó déli nép büszkeségének futóművéről elmondhatjuk, hogy változatlanul határozott feszességgel szolgál, még normál guminyomásnál is kirázza a tömést a fogunkból, ezért csak jó vagy kiváló minőségű útszakaszon érdemes hosszabb távokon használni az autót, máskülönben rövid idő múlva azt fogjuk kívánni, hogy bárcsak másfelé indultunk volna - ez A duplakuplungos automata és a D.N.A. kapcsolóa beállítás jobban megállná a helyét opcióként sportfutómű név alatt - igaz cserébe a sportosabb oldal jár jól.

A MiTo kanyarokkal ápolt viszonya kifejezetten jónak mondható, nem kell félnünk egy-egy bátrabb irányváltási próbálkozásnál sem, arra azonban figyeljünk, hogy a jármű kimondottan érzékeny a gázelvételre. Azt értem ezalatt, hogy ha stabil sebességgel érkezünk egy fordulóhoz, melyet nagyobb sebességgel szeretnénk abszolválni, akkor ezt állandó gázállással tegyünk inkább, mivel ha ijedtségre és gázelvételre kerül a sor, akkor az Alfa rendre farának szitálásával reagál a történtekre. Ha azonban valaki már tudja, mire számítson, akkor a kis divatikon örömteli perceket és szűnni nem akaró mosolyt képes varázsolni sofőrje arcára, miközben a kikapcsolhatatlan menetstabilizáló végig kézben tartja az eseményeket.

És akkor jöjjön a várva várt fogyasztás kérdése, melynek tárgyalása ebben az esetben kritikus fontosságú. Felhívom a figyelmet, hogy a gyártó által megadott értékeket még talán laboratóriumi körülmények között sem lehetne reprodukálni, nem hogy Budapest és Magyarország különböző útjain. Ideális esetben 5,5 liter benzinnel meg lehet ugyan tenni egy 100 kilométeres etapot főúton, ehhez azonban az kell, A váltófülek is a sportosságot hangsúlyozzák - galériahogy minden létező lépésünket lehetőleg nagyon előre számítsuk ki. Pontosabban? Előzésnél ne legyen szembejövő. Ekkor ugyanis valamelyest ráérünk a kerüléssel, és kicsit sem muszáj a gázpedált a padló vonala felé nyomni oly mértékben, mintha csak 4-5 másodpercet tölthetnénk el az ellenkező sávban. Ha azonban dinamikusan szeretnénk közlekedni vagy városban, esetleg autópályán kell használnunk a MiTót, akkor kisautónk habozás nélkül fogja kérni a 8-9 litert 100 kilométerre, sportos haladás esetén pedig nem ritka, hogy a fedélzeti számítógép 12 literes átlagfogyasztási értékre kúszik. A gyári adatokat tehát hagyjuk figyelmen kívül, ha nem akarunk magunknak fájdalmas anyagi természetű csalódást okozni. Lehet vele szerény "étvággyal" utazni, de ekkor elvonási tünetek jelentkezhetnek a sofőrnél...

A váltófülek is a sportosságot hangsúlyozzák - galériahogy minden létező lépésünket lehetőleg nagyon előre számítsuk ki. Pontosabban? Előzésnél ne legyen szembejövő. Ekkor ugyanis valamelyest ráérünk a kerüléssel, és kicsit sem muszáj a gázpedált a padló vonala felé nyomni oly mértékben, mintha csak 4-5 másodpercet tölthetnénk el az ellenkező sávban. Ha azonban dinamikusan szeretnénk közlekedni vagy városban, esetleg autópályán kell használnunk a MiTót, akkor kisautónk habozás nélkül fogja kérni a 8-9 litert 100 kilométerre, sportos haladás esetén pedig nem ritka, hogy a fedélzeti számítógép 12 literes átlagfogyasztási értékre kúszik. A gyári adatokat tehát hagyjuk figyelmen kívül, ha nem akarunk magunknak fájdalmas anyagi természetű csalódást okozni. Lehet vele szerény "étvággyal" utazni, de ekkor elvonási tünetek jelentkezhetnek a sofőrnél...

Az Alfa Romeo MiTót az említett 135 lóerős motorral csakis kizárólag a Distinctive felszereltséggel vihetjük haza, mégpedig 5.575.000 forintos alapáron. Ezért az összegért azonban már egy elég jól felszerelt kis négykerekűt kapunk: alapból jár a Start&Stop rendszer; az említett szint pedig olyan extrákat foglal magában, mintGyönyörű részletek, a MiTo egy vérbeli olasz! - galéria a bőrkormány, váltó- és kézifékkar, VDC menetstabilizáló (kipörgésgátló, kitörésgátló, visszagurulásgátló, motorfékszabályzó, és vészfékasszisztens funkciókkal), könnyűfém keréktárcsa, D.N.A. kapcsoló, alumínium küszöbbetétek, valamint a krómozott kipufogóvég. A legfőbb konkurensek közül említhetjük az Audi A1-et, mely hasonló felszereltséggel 7,4 millió forintba vagy a Mini Coopert, ami 7,8 millió forintba kerül. A Citroën DS3 is ellenfele a már említett modelleknek, de a francia négykerekű az 1,6 literes, 156 lóerős, turbós benzinmotorral felvértezve sokkal jobb menetteljesítményre képes korrektebb fogyasztás mellett, valamint csábító lehet 5,6 millió forintos vételára is. Mondhatjuk tehát, hogy az Alfa Romeo MiTo nem csak a márka szerelmeseinek, hanem a stílusosságot nem nélkülöző, ám a racionalitás kedvelőinek is ajánlható.

Néhány szóban

Az Alfa Romeo MiTo bármilyen motorral szerelt változata inkább a fiatalabb közönséget célozza, a 135 lóerős, automataváltós verzió azonban valószínűleg az olaszos stílusjegyekkel szimpatizáló férfiak, valamint a dinamikusabban közlekedő hölgyek választása lehet. A manuális módban vérpezsdítő duplakuplungos váltó remekül illik az összképbe: amellett, hogy a kényelmet fokozza, a hosszú utakon járó kézi váltóval szemben villámgyors váltásai révén a sportos vezetők számára is ideális megoldást jelenthet. Külső és belső formavilága, motorkarakterisztikája, illetve helykínálata egyaránt hívogató hatást kelt, ára pedig indokolttá teszi a választást a konkurenseivel történő összehasonlítás során.

Előnyök: Elragadó formavilág; Dinamikus menetteljesítmények; Helykínálat; Korrekt árképzés; Ügyes duplakuplungos váltó

Hátrányok: Iszákos turbómotor; Kemény, rázós futómű; Döcögős indulás; Itt-ott pontatlan összeszerelés  

 
Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek