Kabrió és kabrió között is hatalmas különbségek lehetnek: nem mindegy, hogy egy kupé-kabrióról, egy klasszikus, vászontetős négykerekűről vagy éppen egy roadsterről beszélünk. A Mercedes-Benz kínálatában mindenre találunk példát, de ezúttal egy igazi, vászontetős, négyszemélyes modell járt garázsunkban. Nem, sajnos nem az S-osztály Cabrióról van szó, de így sem panaszkodhatunk, hiszen a C-osztály nyitott tetejű változata izmos benzinmotorral és minden igényt kielégítő felszereltséggel érkezett hozzánk.
Minden részlet méltó a figyelemre - galériaA Mercedes-Benz büszkélkedhet jelenleg az egyik legszélesebb kabrió kínálattal, hiszen az eredendően nyitott tetővel rendelkező SLC és SL mellett immár az AMG GT is elérhető ilyen kivitelben. Ezzel pedig még mindig csak a kétüléses modelleket lőttük ki, hiszen ott van még a vadonatúj S-osztály Cabrio is, és végül, de nem utolsósorbantesztalanyunk, a C-osztály Cabrio állhat be büszkén a sorba. Egy dolog pedig mindannyiukban közös, méghozzá az impozáns megjelenés.
A C-osztály Cabrio egyik érdekessége, hogy az E-osztály nyitott tetejű változatának helyét veszi át a palettán. Aki persze ismeri az előzményeket, azt ez nem igazán lepi meg, hiszen bár az előd a papíron eggyel magasabb kategóriában szereplő testvér nevét viselte, alapjait az előző generációs C-osztály adta, így ezzel a lépéssel tulajdonképpen rendet tettek a csillagosok a kínálatban – és persze helyet nyitottak egy újabb kabriónak, mely immár valóban az új E-osztály alapjaira épülhet és a 6-os BMW-nek állíthat ellenfelet.
Kiváló az adaptív LED-es fényszóró - galériaIdeje azonban rátérnünk tesztautónkra, hiszen van miről beszélni vele kapcsolatban. Noha mindenki véleményét tiszteletben tartjuk, azt kell mondanom, hogy a teszthét alatt szinte mindenkit megbabonázott az új C-osztály Cabrio. A Coupé-ról már ismerős, lágy, már-már szoborszerű vonásokat mesterien ötvözték a vászontetővel a formatervezők, de természetesen akkor mutatja legjobb arcát az autó, ha elrejtjük a matériát. Persze akkor sem lehet panaszunk, ha fent van, köszönhetően a négyféle választható színnek – tesztautónk kék árnyalata kiválóan mutatott a szintén kékesen csillogó, egyébként ezüstszínű metálfényezéssel.
Mindez a tesztautó esetében egy AMG csomaggal lett tovább bolondította, melynek köszönhetően gyakorlatilag mágnesként vonzza a tekinteteket a négykerekű. A csillogásnak persze megvan az ára, hiszen nagyjából 24 millió forintról beszélünk, és még így is csak egy 2-literes, négyhengeres erőforrást kapunk – igaz, a legerősebb kivitelben. A piszkos anyagiakat azonban próbáljuk meg elhessegetni még egy kicsit, bőven eleget fogunk még beszélni az árcéduláról. Kiemelni nagyon nehéz lenne bármit is, de a különleges hűtőrács, az adaptív LED-es fényszórók gyönyörű grafikája, a krómdíszítések vagy éppen az első és hátsó lámpatesteket összekötő árnyéktörő vonal mind-mind dicséretet érdemel – a sort azonban a végtelenségig folytathatnánk.
Sokat nyom, de megéri cipelni - galériaAzt gondolhatnánk, hogy az egyesek számára talán már-már zavaróan figyelemfelkeltő külcsínt nehéz lesz überelni az utastérben, de a Mercedesnek ez is sikerült. Az egyetlen hibán lendüljünk túl gyorsan: a multimédiás rendszer tablet-szerű kialakítása bizony sokakban utólagos hatást kel, de szerencsére bőven van, ami ellensúlyozza ezt. Például a lebegő hatást keltő, fekete kőrisfával burkolt középkonzol, a kerek, krómozott légbeömlők, a COMAND rendszer szoborszerű kezelőszervei, az analóg óra vagy éppen a háromféle szín megjelenítésére (kék, fehér és narancs) képes hangulatvilágítás. Nem vitás, elegancia terén nehéz felülmúlni a C-osztályt, és ez nem csak a kabrióra igaz.
Egyszerűen gyönyörű - galériaA képek magukért beszélnek, de engedjék meg, hogy a Burmester hangrendszer lenyűgöző hangsugárzóival elképesztő kompozíciót alkotó ülésállító kezelőszervekre is felhívjam a figyelmet – utóbbiakkal egyébként szinte minden elképzelhető irányba tudjuk állítani a jól tartó és kiváló üléspozíciót nyújtó foteleket. A csapott aljú kormány fogása szintén példás, egyedül a kulcsnélküli rendszert hiányoltuk a tesztautóból, de ezen a vásárlók könnyen segíthetnek. Apropó, a COMAND rendszer grafikájának részletessége továbbra is lenyűgöző, és a funkcionalitás mellett a kezelhetőség és a sebesség is a helyén van, még ha nem is a legjobb megoldás a maga kategóriájában.
Az anyaghasználat természetesen kiváló, egyedül talán a szélvédőkeret burkolatánál találkozhatunk keményebb műanyagokkal, mindenhol máshol – persze felár ellenében – bőrbevonattal és puha matériákkal érintkezhetünk. Az összeszerelési minőség a kabriók esetében sarkalatos kérdés, hiszen a bonyolult tetőszerkezetnek köszönhetően rengeteg forrása lehet a nyikorgásnak és a nyöszörgésnek. Ezt sajnos a Mercedesnek sem sikerült teljesen kiszűrnie, de mindez a zavaró szint alatt marad, így nem okoz komolyabb fejtörést.
Művészet - galériaNézzük a helykínálatot: a C-osztály kabrió verziójában az elöl ülők elnöki kényelemben utazhatnak, de még a második sorban sem kell igazán kuporogni, habár a kissé kemény, meredek háttámla hosszútávon nem igazán kényelmes. A praktikum szintén helyén van, az apróságainknak könnyen találunk helyet, míg a csomagtér felhúzott tetővel akár 360 literes is lehet. Persze a tetőt leengedve már más a helyzet: ilyenkor már csak 285 liter marad, de a nagyobb probléma az, hogy nagyon lapossá és szűkké válik a hely. A másik, amivel meg kell barátkoznunk, hogy csak az utastérből vagy a kulcsról tudjuk kinyitni a csomagtartót.
Innen veezéreljük a COMAND rendszertMinden kisebb hibája ellenére azonban kétségtelenül átjárja a prémium hangulat az autót, melyet talán a Mercedes-Benz tud a leglátványosabban produkálni. Hogy miről is beszélek? A lebegő középkonzol mögötti hangulatvilágításról, a LED-es nappali menetfények nyitáskor kéken, majd fehéren felsejlő üdvözlőfényéről, a küszöbök világító Mercedes-Benz feliratáról, az övet készségesen a kezünkbe nyújtó kis karról vagy éppen a COMAND rendszer részletgazgad, minden funkció esetében külön kidolgozott grafikájáról. Mindez pedig annyira magával tudja ragadni az embert, hogy rögtön megértjük, miről is szól a prémium kategória, és miért is fizet valaki ennyi pénzt ezért.
Kíváncsiak rá, hogy milyen élményekkel szolgál a vászontető, és mire képes menet közben a C 300 Cabrio? Tartsanak velünk a következő oldalon is!




