Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Innentől kezdve határtalanul élvezem a közvetlenséget, a napsütést, a szelet, és természetesen a Cooper S sportkivitelnek köszönhetően a remek 184 lóerős 1,6 literes turbómotort, amely messze a kínálat legjobb választása. Az élvezet tortájából egy aprócska szeletet persze elvesz a félmillió forintba kerülő, különben hibátlan és gyors hatfokozatú automataváltó, amivel a start/stop rendszer is ugrik, ám az élmény még így is intenzív, és már csak a kanyarok várnak rám.

A MINI-s részletek mindenhol visszaköszönnekA kanyarvadászatban rendkívül jó partnernek bizonyult a Roadster Cooper S. A 3,73 méter hosszú MINI a kategóriában páratlanul igényes futóművével szerpentinezésre szültetett, de a pontos és jó visszajelzéssel megáldott kormányzásról és a tökéletesen adagolható fékekről sem feledkezhetünk meg. Az autó csak úgy falja az íveket, ha akarom, sebesen, ha akarom, élvezetesen, ugyanis gázelvételre hátsókerekeseket megszégyenítően riszálja fenekét a kis roadster. Mindeközben a motor vidáman hörög, a turbó fújtatása pedig csempész egy kis pokolközeli hangulatot a négyhengeres hangjába, igaz, nyugodt közlekedésnél kissé fárasztó a főleg alacsony fordulatszámokon tapasztalható búgás.

Szinte természetes, hogy mindez nyitott tetővel olyan élményt nyújt, amiért foggal-körömmel harcolnánk. Sok-sok kabrió járt már szerkesztőségünknél, ám ennyire közvetlenül, ennyire markánsan egyik sem nyújtotta a kabriózás élményét. Ebben persze az alacsony, s a többiekhez képest még mindig merdek és a sofőrtől távolabb levő szélvédő nagyban hozzájárul.

Egyedül az automataváltó helyett szerettük volna a szintén hatgangos, kézzel kapcsolható szerkezetet látni, de tévedés ne essék, az automata kiválóan dolgozik össze a turbómotorral. Amikor úgy szükséges, kiforgatja a 184 lóerős egységet a maximumig, nyugodt gurulásnál viszont szépen elváltogatja a fokozatokat még 2000-es percenkénti fordulat alatt, ahogyan azt kell.

Noha végig élményautóztunk, a fogyasztást ennek ellenére sem hagyhatjuk ki: a MINI a teszt alatt 8,5 litert kért enni, ami első hallásra soknak tűnhet, ám egy ilyen teljesítményű élményautónál egyáltalán nem vészes érték. Mondom ezt főleg annak tudatában, hogy ezt az étvágyat úgy produkálja az autó, hogy közben az ember nem tudja megállni, hogy ne lépjen neki oda. De 90 km/h körül csordogálva alig 5 litert kér enni a turbós benzines, s finoman közlekedve az átlag is megáll 7 liter körül.

Mindezért az élményért a listaár szerint minimum 5,8 millió forintot kell fizetni, ám ennyiért csupán a 122 lóerős Roadster Cooper-t kapjuk meg. Ám a sok-sok plusz tételt, sportosabb külsőt illetve 62 további lóerőt kínáló Cooper S kivitel majd’ egymilliós felárát abszolút megéri, jóformán kötelező választás az autóhoz. Korrekt, bőséges felszereltséggel (xenon, könnyűfém felni, automata klíma, sportfutómű stb.) 7,7 millióért juthatunk a nem mindennapi élményhez, épp ezért az automata váltóval és szinte minden földi jóval felszerelt tesztautó 10 millió forint közelébe érő ára ne riasszon el senkit a Roadstertől.

Ahogy a cikk elején már említettem, egyedül a Mazda MX-5 focizik ebben a ligában, amelyet kiválóan ismerünk. Jelenleg 6 milliós belépővel juthatunk a 126 lovas 1,8 literes verzióhoz, egy korrekt felszereltségű változatért pedig már majdnem 6,5 millió forintot kell letenni az asztalra, míg a Cooper S-sel pariban levő kétliteres, 160 lóerős kivitelt legolcsóbban 8,3 milliós áron vihetjük el. Ennyiért bizony már egy remekül extrázott 184 lovas MINI Roadstert vásárolhatunk.

Belekóstol a napfénybe - galériaÉs objektíven mérlegelve azt kell mondjuk, hogy a sokak által egekbe magasztalt Mazda ezúttal elvérzik, hiszen sem tágasságban, sem dinamikában, sem kényelemben, sem pedig kulturáltságban nem tud versenyre kelni a MINI-vel, s a brit a kabriózás élményét is jobban átadja, ráadásul felszereltsége, rendszerei jóval modernebbek, mint a Mazda korosodó, egyszerű technikája. Az MX-5 egyedül a hátsókerékhajtással tud többet mutatni, ám a MINI Roadster szintén rettentően élvezetesen teljesíti a fordulókat, ráadásul gyorsabban és stabilabban, mint a japán kihívó. Higgyék el, igazi kis imádnivaló roadster ez a törp a javából!

Néhány szóban

A MINI Roadster Cooper S jött, látott, és mindenkit rabul ejtett. Kabrióélményben verhetetlen, sokkal többet nyújt, mint a hasonló árú, (igaz, praktikusabb) nyitható tetejű modellek, miközben a génjeiben a sportosság is ott lakozik. Remek futóműve, kormányzása, nyomatékos és fickós orgánumú turbómotorja mind-mind az élvezetet szolgálják, miközben kétszemélyes mivoltától eltekintve a praktikum oltárán sem kell áldoznunk, ugyanis kényelem és helykínálat szempontjából is jól szerepel a nyitott MINI. A Cooper S szint jóformán kötelező, váltó tekintetében viszont a kézi szerkezetet javasoljuk, így jól felszerelve 8 millió forint körül megkaparinthatunk egy igazán különleges, gyors és élvezetes roadstert.

Előnyök: Vagány, egyedi stílus; Játékos futómű; Erős, takarékos turbómotor mókás kipufogórendszerrel; Méretéhez képest kiváló helykínálat; Egyedülálló kabrió-élmény

Hátrányok: Néhány helyen hiányos összeszerelési minőség; Nagy tempónál kissé hangos vászontető; Alacsony fordulaton búgó kipufogó

Alapadatok Futómű Karosszéria Mérések Költségek