Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A sebesség, a hajba bőszen beletúró szél, a divat és a közvetlenség (majdnem) megfizethető együttes élményét manapság nem könnyű megtalálni, azonban úgy tűnik, ezúttal sikerült meglelnünk a nyitott tetős autózás élvezetét egyik legkiválóbban közvetítő autót.

Alapos tesztnek vetettük alá a MINI Roadstert, amely 184 élettel teli lóerővel, Cooper S-ként érkezett szerkesztőségünk garázsába - a bent ülők arcáról a levakarhatatlan mosoly garantált.

Látvány és funkció 80 km/h felett - galériaTudjuk jól, a roadsterezés meglehetősen élvezetes tevékenység, azonban mára kissé kikoptak a mezőnyből a versenyzők, és sajnos főleg a megfizethetőbb kategóriákból hiányoznak a kabriózás élményét kompromisszummentesen, csakis két ember számára megvalósító példányok. Persze ott van a Porsche Boxster vagy a Mercedes-Benz SLK, illetve a BMW Z4-et sem hagyhatjuk ki a sorból, ám ők mindannyian a határ túloldalán kaptak helyen, 10 millió forinton innen csak a Mazda MX-5 és tesztalanyunk kínálja a sokak számára oly kellemes és vonzó életérzést. Abba most nincs értelme belemenni, hogy egy igazi roadster csakis hátsókerékhajtású lehet-e vagy sem, ez úgyis örök vita tárgyát képezheti.

A MINI minderre rátesz még egy lapáttal, a nyitott tetőhöz hozzáadva az utánozhatatlan, sok-sok tekintetet és szívet magával ragadó MINI stílust, illetve a brit-német márkától megszokott sportosságot. Utóbbi ráadásul még a laikus szemlélők számára is egyértelmű tény, sőt, a motor beindítása után a hezitáló hölgyek sem kétkedhetnek tovább, hogy itt bizony egy morcos szívtipróval van dolgunk.

Objektivitás ide vagy oda,ezúttal a külsőt sem intézhetjük el mindössze néhány szóval. Noha talán közhelynek hangzik, de a MINI Roadster már álló helyzetben is sejteti képességeit, ami többek között az opcionálisan kérhető 17colos sokküllős fekete felniknek, a motorháztetőn nyilvánvalóan nem ok nélkül tátongó ('ál') légzőnyílásnak és a fényezéssel látványos kontrasztot alkotó csíkozásnak köszönhető. Ezekhez jön még a hátul középen kivezetett dupla kipufogóvég, sőt, a markáns kerékjáratok is kiveszik a részüket a mokány, bájosan izmos összkép megalkotásából.

Kötelező plusz a Cooper S - galériaPersze a látvány nyitott tetővel teljes és igazán vagány, s ilyenkor a fejtámlák mögötti biztonsági csövek ugyancsak hozzátesznek egy csipetnyit, nem is beszélve a 80 km/h-nál kinyíló és 60 km/h-nál visszasüllyedő dögös hátsó szárnyról, amit akár saját magunk is kedvünk szerint vezérelhetünk a visszapillantó tükör elé helyezett billenőkapcsolók egyikével. A MINI egyedül a már-már a márka védjegyéül szolgáló meredek szélvédőt áldozta fel, ugyanis a Coupé és Roadster modelleken lényegesen jobban megdöntött, ráadásul 29 mm-rel alacsonyabb szélvédőről beszélhetünk.

A tekintetekre éhes külső hasonlóan hangulatos utasteret rejt, ami szinte egy az egyben megegyezik a testvérekével. A sofőr és utasa a körök végeláthatatlan halmazába kerül: az órák, műszerek, a légbeömlők és minden, amit a mérnökök el tudtak körbe zárva képzelni, az bizony kör alakú - még a slusszkulcs is.

Ennek ellenére mégsem zavaró, mint inkább fiatalos és vidám hangulatot áraszt az utastér. A műszerfalat egyébként egyértelműen a tányér méretű kilométeróra uralja amolyan küklopszként a középkonzol tetején, ám a csúcsra extrázott tesztautóban az óriási számlap helyett navigációs rendszert is rejtő szép képernyőt kaptunk a közepébe.

A praktikum mellett semmiképp nem mehetünk el szó nélkül, ugyanis a csöpp kis roadster meglehetősen tágasnak bizonyult, felcsukott tetővel még a 190 centin túlnövő Vajda kolléga is kiválóan elfért, egyedüli problémáját a látómezejébe lógó napellenző jelentette. Emellett a csomagtartó mérete szintén nagy piros pontot érdemel, ahogy a rövid ülések ellenére az utastérben tapasztalt kényelem és a számos tárolóhely úgy általában.

Nagy levegő, az kell ide is - galériaAz iDrive fordított irányú testvér-rendszere kifogástalanul és logikusan teszi a dolgát, ráadásul a 10 hangszórón keresztül közel 300 ezer forintos felár ellenében a neves Harman Kardon cég által életre keltett dallamok csendülnek fel. Viszont ezúttal hiába a prémium hifi, azt most egy gombnyomással elnémítom, miközben a tökéletes üléspozíciót elfoglalva ujjbegyem a Start gombra tapad. Felmorajlik a méregzsák alattam, de érzem, valami nincs rendben. Hohó, tudom már! Egyből a szélvédő felé nyúlok, elfordítom a reteszelőkart és nemes egyszerűséggel egy szempillantás alatt hátralököm a manuális vászontetőt, bár hozzáteszem, hogy a Roadster vetkőztetéséhez és az öltöztetéséhez a nem-testépítő hölgyeknek azért hasznos lehet a 260 ezer forintért kínált elektromotoros segítség. Lágy szellő járja át a belteret, és igen, már csak ez hiányzott az üdvözüléshez. Innentől kezdve a gázpedál szinte minden érintése tartalmas kottasorokat csal elő a kipufogórendszerből, amely az opcionálisan kérhető Sport gomb élesítésével még morcosabbá válik, ördögi visszadurrogásokkal kísérve minden gázelvételt.

Lapozva már felhördül a motor is, a gumik pedig képességeik határán teljesítenek. Lássuk, mire képes a MINI!