Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Vegyünk egy angyalian kényeztető mindenes hobbiterepjárót, majd adjunk hozzá sportcsomagot - így szól a recept tesztünk mindhárom résztvevőjénél. De vajon milyen az íz? Hozzáadott plusz az élesítés, vagy mindent elrontó kompromisszum? Elsősorban erre kerestük a választ, de végül több tanulságot is levonhattunk.

Külső és belső tér

Különböző méretek és stílusok a galériábanNem kellett sokáig várni, hogy az alkalmi vetélytársak közé éles vonalat húzhassunk. A sportosabbra húzott lökhárítókkal csonkított tarkított modellek méreteiben, arányaiban, így pedig hangulatukban is nagy a különbség. A Mercedes-Benz GLK például a többiek mellé állítva és beülve is kimondottan kombis hangulatot kelt – mintha egy valamivel nagyobb X1-ben ülnénk. Pedig centiben a hozzá képest széltében és magasságában is másfélszer akkora autónak érződő Land Rover Freelanderhez képest maximum 7 egységgel lendül ki az inga, a titok inkább a szabad magasságban és az üléspozícióban rejlik. Objektíven vizsgálódva ez a csillagos modellt teszi a legkevésbé tereptűrővé. Viszont az aránylag rövid tengelytávok és túlnyúlások annyira még az álruhás típusokat is kompetensé teszik szélsőségesebb körülmények között, hogy az átlagos, akadályok leküzdéséhez nem szokott tulajdonos minden igényét kielégíthessék.

A két véglet: az egyik terepre, a másik aszfaltra termett

Ez mindenhol megmutatkozik, de leginkább a Q5-tel, utassal megtett túránk során jött a felszínre. Az igényes összkerékhajtás a havas-sáros úttal gond nélkül elbírt, a kialakítás pedig bőven elég volt arra, hogy a fennakadás veszélye nélkül átjussunk a sáros út kisebb-nagyobb buckáin. Egyébként az Audi a BMW X3-mal párhuzamban kívülről a kategória legnagyobb versenyzője: hosszúság és tengelytáv terén mintegy 13 centimétert ver a Freelander-re, szélességben pedig közel 5-öt a Mercedes-re. Ezt pedig belül érezni lehet, hiszen a helykínálat kimondottan nagyautós, 1,9 méteres magassággal még vígan elvagyunk magunk mögött – nehéz olyan élethelyzetet találni, amiben egy négyfős családnak ne lenne elég a Q5.

A legméretesebb bendőt az Audi adja

Ugyanez persze elmondható a másik német és a brit riválisra is, amelyek az ingolstadti hűvös eleganciájára otthonos és terepes hangulattal kontráznak. A kialakítás minősége mindenhol meggyőző, és míg a legtöbb finom részletet a Mercedes-ben találjuk, addig a legjobb anyagokkal a másik német szolgál.

Egy szint, három hangulat - a minőségi stílus nehezen lehetne különbözőbb

Nem csak a részletekben bújkál a nagyobb testvérA kezelhetőségre és az extrákra sem lehet panasz. Ezen a téren egyedül a Land Rover marad le a lassú központi rendszer és az öreges hangulatot árasztó műszerek közti kijelző révén, de ő nem csak a terepképességekkel, hanem azok beállításának lehetőségével is kárpótol – az elektromos differenciálzárat talajminőség szerint szabályozhatjuk, miközben a lejtmenetszabályzó is kiválóan dolgozik. A hangulat pedig az apróbb megvonások ellenére is rendben van, hiszen a kilátás páratlan; mintha csak a nagytestvér Discovery-ben ülnénk.

Ide fér a legtöbb, a legjobban - galériaAz egyöntetűen kényelmes vezetői fotel körül tárolókat mindenhol közepes számban találunk. Hátrébb haladva az Audi szolgál a legkellemesebb kialakítású ülésekkel, amit minimális lemaradással a Mercedes, majd pedig a hiányzó hátsó légbeömlő okán jobban eltávolodva a Land Rover követ. Csomagtartó terén az Audi vezet (méretben egyébként alig lemaradva a BMW versenyzőjétől) – hozzá képest a GLK alapból 90, a Freelander pedig 135 liternyi tértől foszt meg minket. Viszont bővítve már nincs lemaradás, a brit pedig a kisebb teret és az igénytelenebb kárpitozásért teljes értékű pótkerékkel igyekszik kárpótolni.

Mit álldogálunk már annyit? Csak lapozni kell, hogy elinduljunk, és belecsapjunk a legjavába!