Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Manapság tagadhatatlanul a túlzások világában élünk, egy olyan időszakban, amikor valódi művészeket utánzó karaoke énekeseket a megfelelő körítéssel tálalva megasztároknak titulálunk, amikor egy nyári zivatar a média szemében természeti katasztrófának,a petárda pokolgépnek, a konyhában elvágott kisujj pedig vérfürdőnek számít.

Ebbe a miliőbe csöppen bele egy francia kisautó, ami elnevezésében az „Ultra Prestige” utótaggal büszkélkedik, még magasabbra helyezve azt a lécet, ami alapján megmérettetik a Citroën DS3. A kérdés pedig csak az, hogy érdemes-e a tetemes felárral is büszkélkedő újdonságra voksolnunk, hogy végül az 'yottasztárrá' avanzsálhasson, vagy a jelzők és prefixumok fokozása nem több annál, mintha a száraz süteményt jó adag tejszínhabbal kívánnánk tortaként fogyaszthatóvá tenni.

Minden környezetből kitűnik

Ami a külcsínt illeti, bizonyosan nem lehet okunk panaszra, hiszen kollégám szavait idézve a típus egyedi felszereltség nélkül is egy valódi ékszerdoboz, melynek felbukkanását minden környezetben elismerő tekintetek övezik. A DS3 talán legkülönlegesebb részlete a kardfogú tigris agyaraira emlékeztető, függőleges LED Ápolásra szoruló tigris - galériasor, ami nem csak sportos, de agresszív ábrázattal is felruházza a franciák büszkeségét.

A 17 collos felni, és a látványos, ám az autóápolás kapcsán minden bizonnyal kiemelt figyelmet érdemlő, logókkal díszített tető már csak úgy az Ultra Prestige csomag sajátja, mint a kéttónusú fényezés kontrasztot alkotó fehér, barna, fekete, vagy éppen szürke színe. E tekintetben pedig tesztautónk sötétje talán a legrosszabb választás, hiszen egyrészt a legkisebb szennyeződés is meglátszik rajta, s ezzel makulátlan tisztítása szinte lehetetlen feladat, másrészt bújtatja a hátsó ablakok különleges kialakítását.

A gyártó módfelett büszke a színátmenetes kárpitra

Az ajtókat feltárva már az első ülések fehérből feketébe áthajló hangsúlyos kárpitja szúrhat szemet, amire a gyártó kivételesen büszke, ám a közönséget mégis megosztja a látvány, hiszen egyesek elismerően csettintettek, ám másokat arra emlékeztetett az összhatás, mintha az ülőlap irányából koszolódott volna a finom bőr, melynek textúrája és finom öltése egyébként elismerésért kiált.

Remélhetőleg nem szárítja ki a nap - galériaA kifinomultság az utastér egészére jellemző, s a szintén nemes anyaggal borított műszerfal még a legkifinomultabb vásárlókat is meggyőzheti, igaz, a napsütötte felület sérülékenysége, lehetséges amortizációja kapcsán lehetnek fenntartásaink. A fekete és fehér színek túlsúlyával már a műszerek és a sportos pedálok alumínium, illetve krómozott csillogása tart egyensúlyt, ami módfelett kellemes légkört eredményez, s egyedül a klausztrofóbiára hajlamos hátsó sorban helyet foglaló utasaink panaszkodhatnak az aprócska üvegfelületek miatt. Noha 170 centiméteres magasságig hosszútávon sem kellemetlen itt ülni, a 180-as termet már megalkuvásokra késztethet.

A legkívánatosabb hely ettől függetlenül a vezetőé, akinek ergonómiája a meredeken süllyedő pedálok miatt nem tökéletes, illetve megszokást igénylő, hiszen ezzel a könnyed mozdulatok kivitelezhetősége érdekében rá kell húzódnunk a kellemes tapintású és vaskos kormányra.

Sajnos az ergonómia nem tökéletes

Szemráncolásra csupán a luxuskörnyezetből néhol kirívó építőelemek adnak okot, hiszen például a kesztyűtartó nagy illesztési hézaggal záródó rideg műanyag fedele éles kontrasztot alkot a szép bőrökkel, s a bútorzat robusztusságának egészével. Az Ultra Prestige felszereltség kapcsán más ponton is nagyobb Kánaánra számíthatnánk, hiszen egy ilyen jelzővel illetett autóban szívesen láttuk volna a DS4-ből megismert masszázsüléseket is, sőt, a kiváló minőségű szórakoztató berendezést (a csak 2012 júliusától kapható) USB-csatlakozón keresztül is megszólaltattuk volna, hogy ne csak az egyre fogyatkozó kereskedelmi csatornák ’változatos’ dallamainak örülhessünk.

Lapozva kiderül, hogy menet közben mire is képes a DS3..