A sajtótájékoztatón a Hyundai hazai képviseletének illetékesei szinte egy teljes délelőttön át folyamatosan meséltek, és meséltek. Mindezt nem unalmukban tették: a koreai márka nem kevesebb, mint négy friss modellel érkezik még a nyár folyamán.
Közülük az egyik igazából nem is valódi újdonság: a kívánatos, hátsókerékhajtású, eredetileg az amerikai piacra szánt Genesis Coupét ugyanis már lelepleztük kicsit több mint egy hete – korábbi cikkünkből mindent fontos információt megtudhatnak vele kapcsolatban. Persze a márka nem vár eladási rekordokat a tízmillió forinttól induló kupé esetében, melynek 3,8 literes, 303 lóerős V6-os benzinmotorral hajtott csúcskivitele az óriási regisztrációs adónak (is) köszönhetően 13 millió forinttól indul. Mindenesetre, presztízsnövelőnek hasznos a Genesis Coupé.
Ha már a sportos típusoknál tartunk, akkor a volumenmodelleket a végére hagyom és folytatnám a sort a már általunk is ’megénekelt’ kompakt, érdekes ajtókoncepciójú (egyik oldalán egy, másikon két ajtóval rendelkező) Velosterrel.
A fiatalos kupét a márka leginkább a Volkswagen Scirocco ellenfeléül szánja; egy biztos: a Scirocco nem lesz könnyű falat, főleg ebben a rétegkategóriában, ahol a presztízs is fontos szempont, de praktikumával és formájával erős ütőkártyái vannak a koreainak.
A Veloster kizárólag a márka friss fejlesztésű, jól sikerült 1,6 literes szívó benzinmotorjával rendelhető, amely jelen esetben 140 lóerő leadására képes (forgatónyomatéka 167 Nm). Az elsőkerekes autó kézi váltóval a gyáriak szerint 9,8 szekundum alatt teljesíti a százas sprintet, végsebessége pedig 201 km/h, ám a fiatalos Veloster nem a száguldásról, hanem a stílusról szól.
Az átlagfogyasztást 6,5 literben adták meg a gyáriak, míg a start/stop rendszeres ISG-kivitel 5,9-et kér. Az autó hazai ára 6 millió forinttól indul (a legolcsóbb Scirocco különben 6,8-tól), míg egy „ideálisan” felszerelt darab a középső szintben 6,5 milliót kóstál. 400 ezer forintért hatgangos duplakuplungos automatát is kérhetünk a típushoz. Apropó, még egy konkurens: a sokkal szűkebb és kisebb, ám hasonlóan virgonc és takarékosabb hibrid Honda CR-Z 6,5 millió forintba kerül – azonos szintre hozva kb. épp annyiba, mint a Hyundai.
A hazai vásárlók számára a fenti modelleknél sokkal fontosabb a vadonatúj, formás Elantra megjelenése, amely a kategóriát nézve gyakorlatilag egy i30 szedánnak felelne meg, ám jóval tetszetősebb, modernebb testvérénél. A 4,53 méter hosszú limuzin óriási, 270 centis tengelytávjával elegendő teret biztosít az egész család számára, s a közel fél köbméteres (485 liter) csomagtartójában a pakkoknak is találunk helyet.
Az egyedüli szomorú(bb) hír az Elantrával kapcsolatban sokak számára az, hogy kizárólag a márka 1,6 literes benzinmotorjával rendelhetjük, s egy gázolajos egység érkezése egyelőre sajnos nem is várható – pedig lenne miből válogatni...
De az 1,6 literes, 132 lóerős (161 Nm) benzines korrekt darab, s a szép teljesítményt már szériában hatfokozatú kézi váltó (350 ezer forintért 6 gangos automata is van) továbbítja az első kerekekhez. A 10,7 (aut: 11,6) szekundumos százas sprintidő tisztességes, ahogy a 200 km/h-s (195) végsebesség és a 6,4 (7,0) literes átlagfogyasztás is.
Olcsónak különben az Elantra sem nevezhető, hiszen listaáron 4,99 millió forinttól indul, de a hazai importőr most kínál hozzá 450 ezer forintos kedvezményt, vagyis 4,54 milliótól érhető el a típus.
Az ötmilliót kóstáló középső, „Comfort” szint egyébként megéri felárát, hiszen sok-sok plusz extrát ad, és így 5 millió körül kaphatunk egy nagyon jól felszerelt, korrekt, tágas családi autót. Azért így sem olcsó a modell, hiszen Octavia-árban van (1.4 TSI Clever), de ezt papíron van mivel ellensúlyozza - az új jövevény képességeiről egy teszt keretében rövidesen meggyőződhetünk.
(Cikkünk a második oldalon folytatódik.)