És most következzen az igazán nagy durranás: végre itt van a Hyundai Genfi Autószalonon bemutatott dögös középkategóriása, az i40, amely először kombi (CW) változatban érkezik, de októbertől már az i40 szedán is megjelenik hazánk útjain. A márkának bizony már óriási szüksége volt egy jól sikerült D-szegmensbeli autóra, az i40-nel pedig látatlanban minden adott a sikerhez.
A Hyundai hazai képviseletének nem titkolt célja különben, hogy az egyelőre szinte teljesen hiányzó magánvásárlók helyett leginkább a cégeket győzze meg a modellel, s ennek érdekében komoly flottakedvezményekre lehet számítani. Az orvosoknak külön jó hír, hogy őket is illeti az engedmény.
Az elöl-hátul tágas i40 kombi 4,77 méter hosszú (tengelytávja 277 cm), míg csomagtartója alaphelyzetben 553 literes, s egészen 1719 literig bővíthető. Az autót az elején négy motorral kínálja a márka: egy 1,6 literes, 135 lóerős (164 Nm; 11,6 s; 195 km/h; 6,4 l/100 km) és egy kétliteres, 177 lovas benzinessel (213 Nm; 9,7 s, 210 km/h, 6,8 l/100 km), valamint egy 1,7 literes dízellel, ami két teljesítményszintben lesz elérhető.
A gyengébbik 116 lóerőt és 260 Nm-t tud (12,9 s; 190 km/h; 4,6 liter), míg az erősebb 136 lóerő és 325 Nm leadására képes (10,6 s; 198 km/h; 4,7 l/100 km). A kétliteres benzineshez és az erősebbik gázolajoshoz hatfokozatú automatát is társítanak a gyáriak, melynek felára elég borsos: 600 ezer forint. Ha már felárak: a kétliteres benzines az 1,6-os alapegységnél 850 ezer forinttal drágább, míg a dízelek az 1,6-osnál +500/+800 ezerrel drágábbak.
Ahogy a Hyundai friss kínálatának többi modelljére és az imént említett automataváltóra, úgy az egész i40-kínálatra érvényes, hogy bizony nem adják ingyen. Hogy ez mit is jelent? A legolcsóbb, 135 lovas benzinmotorral szerelt i40 kombi alapváltozatban 6,5 millió forintért kelleti magát. A következő, immár igényesebbek számára is tiszta szívvel ajánlható „Comfort” szint felára 500 ezer forint, a bőségesen felszerelt Style-é további 800 ezer, míg a Premium hozzá képest is +700 ezer.
De aki ezzel sem elégszik meg és teljesen fullos i40 CW-t akar, ezen felül az automataváltóval együtt akár további 2,08 millió forintot is költhet kedvencére, s így például a kétliteres csúcs-benzinessel akár 11,4 (!) milliós i40-et kombit is hazavihetünk. Ez van, sajnos ide drágult a középkategória. Ahogy fentebb is említettem, az i40 szintén nagyon szép négyajtós kivitele a kombi után két hónappal érkezik, mégpedig a CW-kivitelnél várhatóan nagyjából 300-350 ezer forinttal kedvezőbb áron.
A szolgáltatások terén különben még mindig igen jól (ha nem a legjobban) áll a márka: minden modellhez jár az 5 éves km-korlátozás nélküli garancia, az 5 éves országúti segélyszolgálat illetve 5 évig a díjmentes évenkénti átvizsgálás, s a vásárlástól számított 1 hónapon belül úgyszintén él a visszavásárlási garancia.
Ezek mellett az importőr kifejlesztett egy speciális Cascót a Generali biztosítóval, míg a várható megbízhatósággal kapcsolatban megnyugtató a németországi Auto Bild magazin illetve a Magyar Autóklub „legmegbízhatóbb autómárka” kitüntetése.
Egy biztos: egyre jobban áll a Hyundai szekere rúdja, bár egy kedvezőbb árpolitikának különösen örültünk volna. De sajnos a jót mindig meg kellett fizetni, s a koreai márka újdonságai bizony igencsak ígéretesnek tűnnek. Mi pedig megígérjük, hogy az elkövetkező két hónapban mindegyiket friss típust leteszteljük!