A generációváltásnál sokan hiányolták a nagyobb dízelmotort, most pedig a Toyota meglépte: a frissített Hilux már 2,8 literes dízelmotorral is elvihető, emellett pedig több tekintetben is előrébb lépett. A cél egyértelmű: a modell több szeretne lenni, mint egyszerű céleszköz, a felfelé történő nyitást pedig kiválóan támogatja az új hajtáslánc.
A Toyota Hilux a világ legnépszerűbb pickup modellje, amely címet elsősorban robusztus kialakításával és tartósságával érte el a típus. Sokan azonban méltán vonták fel a szemöldöküket azon, hogy Európában kizárólag egy 2,4 literes, 150 lóerős dízelmotorral volt eddig kapható az aktuális generáció: a mozgáshoz és munkához éppen elegendő hajtásláncnál a tulajdonosi használói réteg egy kicsit többre vágyott már. Ennek ellenére is a sikerlista második helyén található hazánkban is a Toyota platósa, amely az új csúcsmotorral immár az első pozíció meghódítására törhet: a piac 55 százaléka nálunk ugyanis nem munkagépet, hanem nagymotoros univerzális megoldást akar, ami nyilván az áfavisszaigénylés adta lehetőség miatti aberráció (ne feledjük, a pickupok még mindig elsősorban teherautók), de egyúttal érthető dolog.
Mondhatjuk, hogy teljesen új arcot kapott - galéria
Kívülről a leginkább meghatározó változás az új nappali menetfénnyel rendelkező fényszóró, amely mellett az orr nagyobb és karakteresebb hűtőrácsa képviseli a módosításokat. A jellegzetes krómkeret csak az alapverzióban és a csúcsverzióban kap szürkés/fekete kialakítást, egyébként a magasabban ívelő orral együtt sokkal robusztusabb megjelenést biztosít - erről élőben is biztosított minket az Etyeken vendégeskedő előszériás példány. Igen, előszériás, a megújult modellsorozat gyártása ugyanis szeptember közepén indul be, melynek következtében az első példányok érkezésére novemberben számíthatunk - így pedig még a friss Hilux árlistája sem elérhető.
Az Invincible csúcsverzió fekete részleteket és szélesítést is kap
Természetesen új színek (vörös, kék és bronz), kerekek és megújult hátsó lámpák is akadnak. Az Invincible csúcsváltozat matt fekete kiegészítőkkel is kitűnik a sorból, emellett pedig szélesítéseket is kapott, sőt, belül egyedi anyagok, eltérő műszercsoport és kék hangulatvilágítás is felfelé pozicionálja. Apró pluszként még az indítókulcs is máshogy néz ki.
Hátul az új lámpatestek okán könnyű beazonosítani a modellfrissítést
Belül az új, 8 colos központi rendszer jelenti a legnagyobb újdonságot, amely már képes az Apple CarPlay és az Android Auto támogatásra. Hozzá pedig új műszercsoport is jár, szebb kijelzővel. Opcionálisan egy 8-csatornás, 800 W-os, 9 hangszórós JBL audiorendszer is elérhető, szintén a felsőbb kategóriás magánfelhasználók igényeinek megfelelően, épp úgy, mint az első-hátsó parkolóradarok.
Belül digitális tekintetben van előrelépés
A lényeg az új, nagyobb dízelmotor, amely a jelenlegi 2,4-es mellett lesz elérhető. 150 lóerő és 400 Nm nyomaték helyett itt már rögtön 204 lóerő és 500 Nm nyomaték is akad – feltéve, ha a hatos bolygóműves automatát kérjük, az ugyancsak hatfokozatú kézi váltó ugyanis csak 420 Nm átvitelére képes, így ezzel párosítva a nagyobb négyhengeres nyomatékát is erre korlátozzák a gyáriak. A nem csak öblösebb, de kihegyezettebb dízelmotorral kereken 10 másodperces 0-100-as sprintet tud felmutatni a modell, amely 2,8 másodperccel jobb adat, mint a kisebb erőforrásé. Eközben a fogyasztás a gyári adatok alapján csak bő 10 százalékkal nagyobb, ami a régi ciklus szerint 7,8 l/100 km-es adatnak felel meg.
Nem csak nagyobb, kihegyezettebb és dinamikusabb is az új 2,8-as dízel
A mérnökök a futóművet is teljesen átdolgozták: a terhelhetőség változatlansága mellett jobb kényelmet ígér a friss Hilux az új lengéscsillapítóknak, gátlóknak és hátsó laprugóknak köszönhetően. Ezzel együtt a menetstabilizáló munkáját is fejlesztették. Immár az automatás kivitelek is képesek 3,5 tonna vontatására, ugyanez pedig az utólagos vonóhorog esetében is igaz.
Fokozott kényelmet ígér a gyártó - galéria
A megújult modell gyártása szeptemberben kezdődik, így az előrendelés is vélhetően a nyár végén indulhat majd be. Az árakra is ekkor derül fény. Miközben az alapváltozatok vélhetően nem drágulnak jelentősen, a nagyobb motor és a plusz extrák lehetősége a csúcsmodell esetében kövérebb árcédulát eredményezhet - ezt ellensúlyozza a konkurenseknél nagyságrendileg 3-10 százalékkal jobb maradványérték.