Kevés olyan szimpla, kétállapotú kapcsoló van az autóban, amit annyi tévhit övez, mint az első ködfényszóró és a hátsó ködlámpa, vagy ködzárófény, amit józan ész helyett KRESZ idézetek, meg KÖHÉM rendelet szövegeivel, ’úgyse’ mondatokkal magyaráznak. Add a comment

Tele van világunk paradoxonokkal. A közlekedésben a legnagyobb ilyen, hogy a sofőrök túlnyomó többsége nem tud hatékonyan fékezni, és ez bármennyire hihetetlenül is hangzik, de alkalmanként szerencse. Add a comment

Las Vegasban már megszokott esemény minden év elején a világ elektronikai vívmányai bemutató CES, amelyen rendszerint már autógyártók is képviseltetik magukat, lévén temérdek elektronikai, multimédiás megoldás leledzik a mai modellekben. A Google már korábban is igyekezett beszivárogni erre a területre, amit ezúttal a Hyundai partneri viszonyával folytatódhat. Add a comment

Mielőtt teljes mértékben belevágnánk a 2017-es esztendőbe az Autó Pult Év Autója választással, még egy kicsit visszatekintünk azokra az autókra, amelyektől búcsút vettünk tavaly. 2016 ugyanis bővelkedett ezekben, igaz, vadonatúj modellek premierjeit is szép számmal köszönthettük. Add a comment

A mindennapi életben rengeteg veszély fenyeget minket, de ezek jó részéről tudomást sem veszünk. Ez egyáltalán nem baj, hiszen másoktól kezdve egészen a saját elménkig minden becsaphat minket. Ezúttal az újautóvásárlás témakörében hívjuk fel a figyelmet néhány csapdára, amely súlyos forintokat csalhat ki a zsebünkből úgy, hogy nem is biztos, hogy kapunk valamit a másik oldalon. Add a comment

Az Audi R8 már önmagában is meglehetősen izgalmas remeke az autóiparnak, ám ilyenkor, karácsony tájékán a játékok is reflektorfénybe kerülnek, plána, ha autórajongókról van szó. A benzingőzzel megfertőzöttek számára temérdek hobbi létezik, amelyek közül az egyik legnépszerűbb a távirányítós négykerekűek világa - ezúttal az Autocar újságírói próbálták ki, hogy gyorsulásban az R8 avagy távirányítós, 1/6 méretarányú verziója győz.

Add a comment

Valamivel több, mint három hónapja a Legók iránt érzett és a szerkesztőségben egyébként közismert szeretetem miatt az aznapi híradagból nekem jutott a feladat: a kockáiról elhíresült gyártó a rajongói igények alapján úgy döntött, hogy sorozatgyártásba küldi a Caterham 620R-t. Noha maga az autó már önmagában véve is legenda, az ikonikus építőelemekből összeállított miniatűr verziója legalább olyan különleges. Ekkor még nem sejtettem, hogy később a fa alatt a jellegzetes, sárga-fekete színkombinációjú doboz vár majd. Add a comment

Az év végének villámgyors közeledtével rengeteg statisztikát lehetne előszedni az autózás világából, ezúttal azonban egy kicsit rendhagyóbb mutatót vizsgálunk meg. A világ legnagyobb keresőrendszerét, a Google-t vettük elő, hogy megnézzük, melyik az a 10 autómárka, amelyre a legtöbben kerestek rá az elmúlt egy évben – ezek között pedig volt néhány magától értetődő, de akadtak meglepő helyezettek is. Add a comment

A nagyobb városokban sokszor érezheti úgy az ember, hogy a jelzőlámpák direkt akarnak kibabrálni vele. A cél természetesen mindig az egymás után következő lámpák összehangolása, de őszintén szólva ez nem mindig sikerül még Budapesten sem. Nem úgy New Yorkban, ahol egy Noah Forman nevű úriembernek sikerült kifognia egy 240 lámpából álló zöldhullámot – persze ehhez kellett az is, hogy éjszaka induljon útnak. Add a comment

A Porsche 911 R-ről azt hiszem, kétségek nélkül mondhatjuk, hogy minden autórajongó álma. A GT3 verzió technikai arzenálját felvonultató, ám hatfokozatú manuális váltóval és valamivel visszafogottabb, de így is igencsak vad megjelenéssel megáldott autóból mindössze 991 darab készült, de még ezek között is találhatunk egyedülálló példányokat. Egy ilyet fog elárverezni hamarosan az RM Sotheby’s aukciós ház Párizsban.

Add a comment

A korábbi statisztikai adatok szerint a kisautók kétharmada, a felsőkategóriás modelleknek pedig több mint 90 százaléka légkondicionálóval gördül ki a gyárakból – ez az érték pedig manapság a 100 százalékhoz közelít. Ezért a szervizek ezek tisztítását is rendszeresen végzik, noha a főszezon tavasszal és nyáron van. Add a comment

„A múlt télen történt, hogy valaki egy kanyarban kicsúszott az útról. A karosszériásaink megjavították, szépen le is fényezték, ahogy kell, csak éppen a kocsi ráfutásgátló elektronikája nem akart működni, és a fényszórója kizárólag a kocsi orra elé világított, mindaddig, amíg egy erre célra készült műszerrel be nem kalibráltuk” – mesélte el Schuck Béla, a Gablini M3 szervizvezetője, hozzá téve, hogy ilyen műszere csak a márkaszervizeknek van. Add a comment

Nemrégiben a szervizben arról érdeklődött valaki, hogy mi a teendő, ha egy visszahívási kampányról szóló tájékozató levelet kapott. Az illető nem járt a márkaszervizbe, mert az ilyen kampányokról a szokásos karbantartás során haladéktalanul tájékoztatják az ügyfeleket – mondta Schuck Béla, a Gablini M3 szervizvezetője. Add a comment

Megtörtént néhány éve, hogy egy prémium márka modellje leállt út közben. Trélerrel bevitték a márkaszervizbe, ahol kiderült, hogy a 97 ezret futott kocsiban még nem cseréltek olajat. Másvalaki pedig drágállta egy 2.2 HDi egység olaj- és olajszűrő cseréjének árát, mondván, hogy 1500-ért bárhol vesz motorolajat. Talán mondanunk sem kell: egyik tulajdonos sem járt jól. Németh Nándor, a Gablini Zugló telephelyvezetője azonban elmondja, miért nem szabad spórolni a minőségen, és azt is, hogy miképpen hosszabbíthatjuk meg a turbófeltöltő élettartamát. Add a comment

Amikor arra adtam a fejem, hogy bemutatok egy darabot a mediterrán négykerekű életérzésből, már előre tudtam, hogy hagyományos autótesztet itt nem lehet írni. Képtelenség. Le lehet írni műszaki adatokat, bele lehet mutatni a formákat és végigjárni a külcsín jellegzetességeit, lehet beszélni arról, hogy miért jó a városban, ezt mind meg lehet tenni, de nincs értelme. Az égvilágon semmi. Itt ugyanis másról van szó. A szív totális, teljes körű célponttá válásáról, érzelmi függésről, és az olasz autógyártásról. Csupa emóció, csupa érzés, elfogultság, őrület, dráma. Az autógyártás barokk operája. Add a comment