Elon Musk meglátta a Porsche első teljesen elektromos autóját, a Taycan-t és rögtön a legértelmetlenebb kérdés jutott eszébe. A ’miért Turbo, amikor nincsen benne turbó?’ ügyből némi szóváltás lett, aztán kicsit előre ugrunk az időbe és már láthatjuk is, ahogy kibelezett Tesla modellek a Nürburgring-Nordschleifén köröznek, hogy levadásszák a Taycan mellesleg határozottan gyors 7 perc 42 másodperces idejét. De miért?

Természetesen a leggyorsabb elektromos autó címéért megy a hajcihő, és ha már a (0-200-0)*10 matematikai képlet meg a 24 órás összefüggő száguldás nem megy olyan jól a Tesla Model S-nek, akkor a zöld pokolban bizonyíthat. És igen, mi is nagyon kíváncsiak lennénk, hogy milyen köridőre képes a luxusszedán a ringen (még akkor is, ha ez közel sem a vadászterülete), de amit most csinál az amerikai gyártó, az értelmetlen, bizonyítási kényszeres, erőltetett csatározás.

Ugyanis nem fair, amit csinálnak. Míg a Porsche a Taycan esetében teljesen sorozatgyártású modellt használt a köridő megdöntésére, addig most teljesen átalakított Model S-ek köröznek a ringen félslick abroncsokkal, spéci fékekkel és radikális futóművel, ami nagyjából mindent jelent, ha versenypályázásról van szó. Ezt tudva mi nem lepődtünk meg, amikor Elon Musk a Twitteren bejelentette, hogy 7 perc 20 másodperces időt futottak profi versenyzői, mint ahogy azon sem, hogy számítógépes elemzések szerint ezen még 15 másodpercet lehet faragni. Ugyanis ki tudja hány kilótól megszabadított, kibelezett, bukócsővel merevebbé tett versenyautókkal bizony jó időt lehet futni a versenypályán.

Sorozatgyártású Tesla nem bír el vele?

Persze jól tudja Musk is, hogy a nagyközönség számára nem számítanak a részletek. Nem véletlen a Twitter ilyen magasra törő sikere sem: sok szöveg sok dolgot tisztáz, itt pedig nem kell semmi más, mint hogy kijelenthessék, hogy a Tesla gyorsabb, mint a Porsche. Ez persze tény a jelen esetben, de akkor már igyekezhetnének jobban, sorozatgyártású sportmodellel bizonygatva a felsőbbrendűséget.