Az Opel korábban hangsúlyozta, mennyire sikeres volt a Mokka vagy később Mokka X néven forgalmazott kis crossover, amely aztán kikopott a rüsselsheimiek kínálatából. A PSA házasságot követően most ismét lehetőség nyílt a hamar kedveltté vált típusnév újjáélesztésére – a Mokka elektromos kis crossoverként lép színre, új lendületet hozva a márka palettájára.
Pont emiatt érdemes mindent, de tényleg mindent elfeledni, amit eddig az elődről tudtunk, a 2021-es modellévű Mokka ugyanis egy teljesen új autó, akár a műszaki alapokról, akár a formai megoldásokról beszélünk. Ha csak a száraz adatokat vizslatjuk, rögtön szembetűnik a 120 kg-os fogyás, ami abszolút tisztességesnek nevezhető. Persze mindez a PSA-tól származó CMP moduláris platform erénye is egyben, amire többek között a 2008-as Peugeot is épül.
Látványos és modern a Mokka teljesen vetíett műszerfala
Nem csupán jóval könnyebb, hanem kisebb is lett az új Mokka: a crossover az elődmodellhez képest 12.5 centivel rövidebb, ám mindeközben szerencsére a tengelytáv 2 mm-rel nőni tudott. Ennek eredménye, hogy az első-hátsó túlnyúlások rövidek lettek, illetve maga az utaskabin nem veszített tágasságából. A 4.15 méter hosszan elnyúló új Mokka így a városi forgatagban könnyebben is manőverezhető, ami szintén nem utolsó szempont a javarészt betondzsungelekben használt crossover esetében.
A fogyókúra és a méretcsökkenés mellett a csomagtér is változatlan tudott maradni, az Opel elmondása szerint a Mokka 350 liternyi poggyászt képes elnyelni. Jelenleg, azaz első körben a tisztán elektromos változatra fókuszál a gyártó, amely a korábbi modellhez képest torziós merevségben marginálisnak mondható, 30%-os fejlődést könyvelhet el.
Látványos és valóban zöld az Opel újdonsága
A zéró emissziós hajtáslánc 136 lóerős, 260 Nm csúcsnyomatékú, ami gyorsulásban és rugalmasságban meglehetősen jó dinamizmust eredményez, azonban villanyosoknál szokott módon a végsebesség nem túl acélos, mindössze 150 km/h-ban maximalizálódik.
Az elektromotor nem meglepő módon (hiszen a Corsa-e is ilyet tartalmaz) egy 50kWh-s akkucsomagból táplálkozik, a WLTP mérési ciklusa szerint ezzel 322 kilométeres hatótávolságot tud az újdonság Normal üzemmódban használva. A 100 kW-os DC gyorstöltővel a telep mintegy 30 perc alatt képes 80%-ra telítődni.
A szögletes formák dominálnak a kis elektromos crossoveren
Az Opel a franciákkal kötött házasság után is igyekszik a lehető legjobban elkülönülni formailag a PSA-rokonoktól, ami a Mokka esetében is szerencsére érvényesülni tudott. Az újdonság belül teljesen egyedi, főleg a méretes vetített kijelzővel, amely széles mivoltában terül el a vezető előtt.
Kívül egyértelműen a határozott élek és szögletes modernség dominál, amit a gyártó csak Vizor fantázianévvel ellátott formanyelvezetként említ. Természetesen mindenütt LED-es fények vannak, a fényszóróban pedig friss LED-mátrix egység dolgozik, ami a szegmensben még egyik versenytársnál sem érhető el.
Extrák terén ráadásul szokás szerint kitesz magáért az Opel, ráadásul továbbra is B-szegmensről beszélünk: 180 fokos panoráma tolatókamera, fejlett, start&stopos tempomat is az lista részét képezi. A magasabb felszereltségű verziók 12 colos vetített kijelzőt kapnak, amely mellett 10 colos érintős infotainment panel kap helyet. A Mokkára pedig már nem is kell sokat várni, nyár végétől Európában kapható lesz, de az első példányok érkezése a tulajokhoz 2012. elejére taksálható, a későbbiekben pedig benzines és dízelmotoros verziókkal bővül a paletta.