Igazán keményvonalas autóval állt elő a Lamborghini. Nem csupán a sportosnak tartott autókhoz viszonyítva durva a Huracán STO, hanem a gyártó kínálatán belül is meglehetősen magas polcra került. Az olasz cég modelljei közül a Huracán a legkisebb, ugyanakkor az STO kivitel a leginkább versenypályára termett változat. Már ami a rendszámra jogosult kiviteleket illeti.

A Super Trofeo Evo és a GT3 versenyautó technikájából is merítettek az STO, vagyis a Super Trofeo Omologata megalkotásakor. A szerencsés gének visszaköszönnek az újdonságban, hiszen gyakorlatilag a pályaautó rendszámosított változatáról beszélhetünk – márpedig a versenyző háromszor nyerte meg a Daytonai 24 órást.

Meglehetősen összetett az aerodinamikai csomag

Szívó V10-es dolgozik az STO-ban, még a 640 lóerős csúcsteljesítmény is pontosan egyezik a Huracán Performante értékével. A 6500-as fordulaton ébredő 565 Nm-es nyomaték sem csekélység, a dinamikára nem lesz panasz. A klasszikus 0-100 3 másodpercig tart, újabb 6 szekundum múlva már 200-zal száguldhat az autó, míg a végsebesség 310 km/h. Cikkünk alanya 43 kilóval könnyebb az összkerékhajtású testvérénél. A tömegcsökkentés nagyrészt a hátsókerékhajtás miatt kimaradó alkatrészeknek köszönhető, de az autó karosszériáján alkalmazott szénszálas anyagoknak is jutott szerep.

A magnézium ötvözetű keréktárcsák és a mintegy 20%-kal kikönnyített szélvédő is hozzájárul a kedvezőbb adathoz, de a szinte pehelysúlyú felépítés még csak a dinamika egyik lába.

Fentről nézve sem mindennapi autó a Huracán STO

A másik fontos alkotórész a mélyrehatóan tesztelt és finomhangolt aerodinamika. Vékony kötélen táncol, aki a kanyarokban fontos leszorítóerő mellett viszonylag alacsony légellenállású autót akar megalkotni, ezért is töltöttek jelentős időt a Huracán STO szélcsatornás tesztjeivel.

A motorháztető, a légterelő szárnyak és az első lökhárító egyetlen összefüggő elemként funkcionál. A padlólemezt és a diffúzort is átalakították, az oldalsó légbeömlők javítják a motor hűtését, és még egy tetőre helyezett levegőcsatorna kifejlesztésére is szántak időt a mérnökök.

V10-es motor hangjának örülhetünk

És ez még mindig nem minden. A kézzel állítható hátsó szárny önmagában mintegy 13%-kal képes megváltoztatni az autó egyensúlyát. A végeredmény: a Performante kivitelhez képest másfélszer nagyobb leszorítóerő; vagyis akár 450 kg 280 km/h-s tempónál.

A futóművet sem hagyták érintetlenül az olaszok. Szélesebb nyomtáv, MagneRide 2.0 állítható lengéscsillapítók és közvetlenebb áttételezésű kormány jár az STO-hoz, miközben megmaradt a hátsó kerék kormányzásának lehetősége is.

Nem véletlen a körítés: versenypályás használatra is alkalmas

Új vezetési módokat fejlesztettek az autóhoz. A Trofeo a lehető leggyorsabb köridő elérését, a Pioggia pedig a kedvezőtlen időjárási körülmények közötti túlélést segítheti. A felhasználási mód függvényében kétféle abroncskeverék (Bridgestone Potenza) közül választhat a sofőr.

A Brembo CCM-R fékrendszer karbon-kerámiából készül, de máshol is találunk szenet. Szerves anyag felhasználásával gyártják a sportülések háttámláját, az ajtókat és a padlószőnyeget is. Az utastérben feltűnik a saját fejlesztésű Lambo Carbon Skin is, ami az Alcantaránál is könnyebb szerkezetű szövet.

Ez a Lamborgini sem lesz olcsó

Aligha lesz elég 100 millió forint a Lamborghini Huracán STO megvásárlásához, vagyis a Performante kivitelhez képest mintegy további 20 millió forinttal lesz drágább a radikálisabb csomag. Talán nem is kérdéses, hogy ennek ellenére lesz elég vevő a jövő tavasszal érkező szuperautóra.