A Mercedes-AMG kapcsán már évek óta pletykálták egy egészen elképesztő teljesítménnyel megáldott konnektoros hibrid hajtáslánc érkezését. Aztán március végén valósággá vált mindez, hiszen a németek bemutatták a hibrid rendszerüket, ám egyelőre még csak egy prototípus lemezei alatt. A Müncheni Autószalonon azonban érkezik a végleges modell is, és a négyajtós AMG GT valószínűleg a 73, vagy 73e jelzést kapja majd, ezzel kifejezve felsőbbrendűségét.
A németek pedig most megosztottak egy ízelítőt velünk. Igaz, a képen szereplő négyajtós AMG GT nem igazán jelent újdonságot, hiszen külcsín tekintetében nem hoz újat az autó, leszámítva persze az új jelöléseket és a Mercedestől megszokott módon a hátsó lökhárítóra kerülő töltőnyílást. A lemezek alatt azonban elszabadul a pokol, hiszen a GT 63 S lemezei alatt korábban 639 lóerőt és 900 Nm-es nyomatékot felvonultató négyliteres V8-as erejét még egy elektromos rendszerrel is megfejelik a gyáriak, a végeredmény pedig 815 lóerő és 1000 Nm lesz.
Jön a leggyorsabb verzió - a többi júniusban frissült
Érthető módon nem feltétlenül a hatékonyság volt a legfőbb célkitűzés, de mindemellett a zöld rendszám természetesen járhat majd az autónak, és nyilvánvalóan megfelel majd a szigorú környezetvédelmi előírásoknak. Ám az amúgy is tetemes tömeget szem előtt tartva valószínűleg egy kisebb akkucsomag kerül majd az autóba, így nem lesz túl nagy az elektromos hatótáv sem. A 0-100-as sprintet egyébként 3 másodperc alá szoríthatták a mérnökök, és bizonyára tovább javítja majd az autó a 63 S verzió 7 perc 27,8 másodperces Nürburgringen elért idejét is – ami már egyébként is rekordnak számít a négyajtós modellek között.
A csillagosok egyébként igazi tűzijátékra készülnek, hiszen a hibrid AMG GT mellett érkezik az EQS AMG verziója is, jön a vadonatúj EQE és egy elektromos Maybach is – a Smart crossover tanulmányáról már nem is beszélve. A szeptember 7-12. között megrendezésre kerülő Müncheni Autószalonon mindenre fény derül.